Autorizācijai internetbankā būs jauni autentifikācijas risinājumi

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

No aprīļa Latvijā mainīsies nosacījumi klientu autorizācijai internetbankās – papildu kodu kartēm tiks ieviesti jauni, inovatīvi un droši risinājumi.

Bankas piedāvās dažādus autentifikācijas risinājumus, un ar katras bankas konkrēto piedāvājumu klienti var iepazīties savā bankā.

Jau ziņots, ka

no 2017.gada 1.aprīļa maksājumu veikšanai internetbankās bankas nodrošinās klientiem stingro autentifikāciju,

kas ietver vismaz vienu unikālu (neatkārtojamu) autentifikācijas elementu. Pašlaik plaši izmantotais autentifikācijas līdzeklis kodu karte satur daudzus kodus, bet tie nav unikāli katru reizi, to izmantošana zināmā laika periodā atkārtojas.

Tomēr arī pēc 1.aprīļa daļā lielāko Latvijas banku būs iespējama kodu karšu izmantošana, pievienojot tai papildu autorizācijas elementu – īsziņu uz klientu mobilo tālruni. Īsziņā tiks atsūtīts unikāls kods, kas derīgs konkrētajam darījumam internetbankā. Lai arī pēc 1.aprīļa varētu izmantot šo autentifikācijas veidu, klientiem ieteicams jau tagad apstiprināt bankā sava mobilā tālruņa numuru.

Latvijas Komercbanku asociācija vērš uzmanību, ka

atsevišķos gadījumos paredzētas arī iespējas veikt maksājumus tikai ar kodu kartēm,

un šādas iespējas dažas bankas piedāvā maza apmēra maksājumiem līdz 30 eiro, maksājumiem starp saviem kontiem, iekšbankas maksājumiem vai maksājumiem uzticamam saņēmējam, kas iekļauts klienta paša iepriekš izveidotā apstiprināto maksājumu sarakstā vai baltajā sarakstā.

Klientiem arī turpmāk būs pieejami dažādi kodu kalkulatori, kas nodrošina darbu internetbankā.

Komercbanku asociācija vērš uzmanību, ka klientiem ir arī iespēja izvēlēties sadarbību ar tādu banku, kas piedāvā ienākšanai internetbankā izvēlēties Latvijas valsts oficiālo e-parakstu.

Daļa banka jau piedāvā, un vairākām bankām tuvākajos nākotnes plānos ir ieviest dažādus risinājumus mobilajām ierīcēm – mobilās lietotnes.

Komercbanku asociācijas dati rāda, ka mobilās lietotnes pērn īpaši audzējušas popularitāti – pērn gada beigās tās lietoja 270 000 Latvijas banku klientu, kas ir par 56% vairāk nekā 2015.gada beigās. Kopumā mobilās lietotnes izmanto 13% Latvijas komercbanku klientu. Pērn lietotnēs veikto maksājumu skaits Latvijas bankās vidēji ir teju dubultojies, sasniedzot trīs miljonus maksājumu gada laikā.

Klienti vēlas, lai mobilajā vidē būtu iespējams veikt visas tās darbības, ko var veikt internetā, preses konferencē atzina «Nordea» bankas Digitālo bankas produktu pakalpojumu attīstības daļas vadītājs Baltijas valstīs Jānis Paksis. Viņš solīja, ka bankas arvien vairāk domās par ērtību un klientu iespējām mobilajā vidē.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu