RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Trojas zirgs Magala pelna uz mazo uzņēmumu rēķina

TVNET
Ilustratīvs attēls | Foto: PantherMedia/ScanPix

Kiberdrošības pētnieki ir atklājuši jaunu robottīklu, kas galvenokārt Vācijā un ASV pelna ar agresīvu reklāmu. Noziedznieki inficē upuru datorus ar klikšķināšanas Trojas zirgu Magala, kas ģenerē viltus reklāmas skatījumus un pelna līdz 350 USD no katra datora. Vislielākie zaudētāji ir mazie uzņēmumi, kas sadarbojas ar negodprātīgiem reklamētājiem, pat nezinot par to, TVNET informēja Kaspersky Lab pārstāvji Latvijā.

Kontekstuālā reklāma internetā glābj mazos uzņēmumus, kas parasti nespēj citos veidos popularizēt savas preces un pakalpojumus, lai palielinātu potenciālo klientu informētību. Visizplatītākais veids, kā šādas organizācijas veido piegādes un komunikācijas kanālu, ir reklāmu iegāde no legāliem reklāmas uzņēmumiem. Tomēr, ja pēdējie ir negodīgi, mazie uzņēmumi izmetīs naudu vējā un klienti nemaz neredzēs reklāmu. Tieši tas notiek ar robottīklu Magala.

Tā autori inficē datorus ar ļaunprogrammatūru, kura pēc tam ģenerē reklāmām viltus skatījumus un klikšķus, tādējādi pārslēdzot datorus zombiju režīmā, kas pelna naudu ļaunprogrammatūras autoriem. Pēc instalēšanas Magala imitē lietotāju, kas noklikšķina uz noteiktas tīmekļa vietnes, palielinot reklāmas klikšķu skaitu. Galvenie upuri ir tie, kas maksā par reklāmu; parasti tie ir mazu uzņēmumu īpašnieki, kas sadarbojas ar blēdīgiem reklamētājiem.

Inficēšanās ar Magala notiek diezgan vienkārši — tā tiek izplatīta datoros caur uzlauztām tīmekļa vietnēm un slepeni instalē vajadzīgo reklāmprogrammatūru. Pēc tam Magala sazinās ar attālo serveri un pieprasa meklēšanas vaicājumu sarakstu, kur ir jāpalielina klikšķu skaits. Izmantojot šo sarakstu, programma sāk sūtīt meklēšanas vaicājumus un noklikšķināt uz katras no pirmajām 10 saitēm meklēšanas rezultātos ar 10 sekunžu intervālu starp klikšķiem.

Kaspersky Lab pētnieki norāda, ka vidējā maksa par klikšķi šādā kampaņā ir 0,07 USD. Cena par tūkstoti skatījumu sasniedz 2,2 USD. Ideālā gadījumā robottīkls, kas sastāv no tūkstoš inficētiem datoriem, kuri noklikšķina uz 10 tīmekļa vietņu adresēm katrā meklēšanas rezultātā un veic 500 meklēšanas pieprasījumu bez pārklāšanās meklēšanas rezultātos, var nopelnīt vīrusu rakstītājam līdz pat 350 USD no katra inficētā datora.

«Lai gan par šāda veida reklāmas krāpšanu ir zināms jau sen, jaunu robottīklu parādīšanās šajā jomā liecina, ka joprojām pastāv pieprasījums pēc puslegālas reklāmas. Cenšoties samazināt izmaksas, mazie uzņēmumi izvēlas šo iespēju, bet beigu beigās izposta savus reklamēšanās pūliņus. Magala panākumi ir vēl viens brīdinājums lietotājiem maksimāli izmantot uzticamus drošības risinājumus un atjaunināt visu programmatūru, lai nekļūtu par kibernoziedznieku upuri,» secina Kaspersky Lab drošības eksperts Sergejs Junakovskis.

Kaspersky Lab ASV Drošība Vācija Kibernoziedzība
0 Komentāri