Ekspertimentā ar datu dolāriem norāda uz personiskās informācijas vērtību

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Kiberdrošības uzņēmuma Kaspersky Lab izveidotais Datu dolāru veikals izraisīja ažiotāžu Londonas tehnoloģiju centrā Oldstrītā (skat. video). Pircēji jau no agra rīta stājās rindā, lai iegādātos ekskluzīvas apdrukas, taču uz pavērsienu, kā mākslas darbu var nopirkt, sākotnēji reaģēja ar izbrīnu, nevis ar vēlmi nodot savus vērtīgos personiskos attēlus vai videoklipus samaksā par precēm un tādējādi vēstīja par datu dolāra vērtības pieaugumu. Ar šī veikala atvēršanu kompānija vēlas palielināt izpratni par datu patieso vērtību un aicina citus tirgus dalībniekus pievienoties šiem pūliņiem, izmantojot datu dolāra zīmi.

Personas datu apjoms turpina eksponenciāli augt, tāpēc iespējams, ka patērētājiem, bieži vien pašiem to nezinot, pieder vērtīgas valūtas zelta kalni, kuras vērtība saglabājas neatkarīgi no ģeogrāfiskās atrašanās vietas vai ko ietekmē valūtas maiņas kursi. Kaspersky Lab uzskata, ka izpratnes trūkums par datu patieso vērtību ir milzīgs šķērslis, kas ļaudīm neļauj saprast, kāpēc viņiem ir jāaizsargā dati. Uzņēmums domā, ka datu dolāri palielinās šo izpratni un tādējādi padarīs drošāku katra lietotāja tiešsaistes pieredzi.

«Mēs datu dolāru uzskatām galvenokārt par līdzekli izpratnes paaugstināšanai par datu vērtību,» norāda Kaspersky Lab galvenais drošības pētnieks Deivids Emms. Viņš turpina: «Tātad, ja tīmekļa vietne piedāvā pakalpojumus par brīvu, bet savukārt izmanto klientu datus, lai pelnītu no saviem pakalpojumiem, viņiem būtu jālieto datu dolāra zīme, lai parādītu, ka patiesībā notiek apmaiņa.»

Divdienu zibveikalā Londonā tika nodemonstrēts, kā datu valūta varētu darboties. Veikals piesaistīja pircējus, kuri dedzīgi vēlējās iegādāties slavenā ielu mākslinieka Bena Eines ekskluzīvās apdrukas un mākslas darbus. Viss šķita lieliski kā parastā veikalā: jāapskata preces, jāizvēlas vajadzīgās un jānes pie letes, lai samaksātu. Taču, kad pircējiem tika prasīta samaksa, tas nebija nekas no viņu makiem.

Bija jāmaksā ar datu dolāriem - jaunu valūtu, kas sastāv no pircēju viedtālrunī saglabātajiem personiskajiem datiem: attēliem, videoklipiem vai tekstiem.

Deivids Emms piebilst: «Ir viegli aizmirst par milzīgajiem datu apjomiem, ko mēs katru dienu publiskojam. Zaudējuma sajūta, ja tie tiek atņemti pret mūsu gribu, kļūst daudz reālāka, kad kāds patiešām fiziski paņem jūsu tālruni un izlemj, kurus datus ņemt. Šis efekts bija interesanta pētījumu joma Datu dolāru veikalā.»

Aptauja visā pasaulē liecina, ka, lai gan 29% ļaužu visā pasaulē ir kļuvuši par kiberuzbrukuma upuriem, 39% atstāj savas ierīces neaizsargātas pret uzbrukumiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu