LMT un "Tele2" līdzīgi rādītāji klientu skaita ziņā (26)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Mobilo sakaru operatoriem SIA "Latvijas Mobilais telefons" (LMT) un "Tele2" šā gada sākumā bijuši līdzīgi rādītāji klientu skaita ziņā.

Kā raksta laikraksts "Dienas Bizness", Latvijā mobilo sakaru operatori šogad uzmanību velta datu pārraidei, klientu pārvilināšanai no konkurentiem un efektivitātei. Klientu bāzē arī izmaiņas - iepriekš ar lielāko lietotāju skaitu lepojās "Tele2", bet patlaban līderpozīcijā ir LMT. "Tele2" pirmajā ceturksnī bija 1,039 miljoni, bet LMT - 1,041 miljons klientu.

Tiesa, "Tele2" valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs iebilst, ka, izmantojot tādu uzskaites metodi kā LMT, operatora klientu skaits būtu par 50 000 lielāks.

Savukārt valstī jaunākajam mobilo sakaru operatoram "Bite Latvija" patlaban ir ap 200 000 aktīvo klientu. 2010.gads ir pirmais, kuru "Bite" iecerējusi noslēgt ar peļņu.

"Mēs darbojamies saskaņā ar finanšu plāniem, šobrīd tos nedaudz apsteidzot, un, neskatoties uz lielām investīcijām, "Bite" šogad plāno darboties ar peļņu," apliecināja "Bite Latvija" finanšu direktors un valdes loceklis Ņikita Sergijenko. Pēc viņa teiktā, līdz pērnā gada nogalei "Bites" investīcijas infrastruktūrā veido 42,973 miljonus latu. Tiesa, pēc "Bites" pārskata izriet, ka šogad operators investīcijas vairāk novirzīs tieši mārketingā - reklāmas kampaņās.

"Mobilo sakaru segmentā ir pavasarīgas tendences. LMT februāra, marta un aprīļa rezultāti ir atbilstoši plānotajiem. Tie ir pozitīvi, arī klientu skaita ziņā," laikrakstam sacīja LMT viceprezidents mārketinga un biznesa attīstības jautājumos Ingmārs Pūķis.

Tāpat cerības attaisnojis mobilā interneta segments. Pūķis pieļauj, ka šogad aktīvi šajā lauciņā būs arī konkurenti - "Tele2" un "Bite". Patlaban LMT aktīvi turpina izvērst trešās paaudzes (3G) tīklu Latvijā. LMT 3G pārklājums pieejams 40%, bet līdz gada beigām būs pieejams 60% teritorijas. Tiesa, LMT, līdzīgi kā Tele2, atzīst, ka Latvijā līdz ceturtās paaudzes (4G) tīkla infrastruktūrai ir jāpaciešas. Regulatorā diskusijas norisinās, bet diez vai tuvāko divu triju gadu laikā tas pārtaps par realitāti Latvijā.

Savukārt LMT līdzīpašniece "TeliaSonera" komercrežīmā Stokholmā un Oslo klientiem piedāvā 4G tīkla pakalpojumus. Lietotāju skaits mērāms tikai dažos tūkstošos.

LMT ir dārgākie pakalpojumi, tomēr - viens no vairāk pelnošajiem uzņēmumiem Latvijā

Pārskatā teikts, ka LMT EBITDA 2009.gadā bija 935 miljardi kronu (66,35 miljoni latu), salīdzinot ar 1,134 miljardiem kronu (80,47 miljoni latu) 2008.gadā

Pirmajā ceturksnī LMT un "Tele2" ienākumi ir samazinājušies attiecīgi par 29% un 16,6%, bet "Bitei" palielinājušies par 29%. Kritumu LMT un "Tele2" skaidro ar ekonomisko situāciju Latvijā - iedzīvotāji taupa izmaksas.

Minētajā laika posmā LMT apgrozījums bijis 33,4 miljoni latu, "Tele2" - 23,8 miljoni latu, bet "Bitei" - 6,3 miljoni latu.

Lai gan ienākumi ir samazinājušies, LMT un Tele2 rentabilitāte (ņemot vērā EBITDA peļņu), attiecīgi 42,2% un 32,3%, joprojām ir augsta. Pūķis piebilst, ka "trekno gadu" - 2007. un 2008.gada - ienākumi kādu laiku būs "pagājušo laiku" sapnis, bet, vai šogad LMT sasniegs pērnā gada apgrozījumu, vēl pāragri spriest.

Savukārt Sergijenko norāda, ka vēl aizvien Lietuvā cilvēki maksā pusotru reizi zemāku maksu par minūti ilgu sarunu nekā Latvijā. Tāpēc viņš sagaida izmaiņas nozarē un uzskata, ka regulējošajām institūcijām būtu jāpievērš lielāka uzmanība operatoriem.

Komentāri (26)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu