Pēta, vai LMT pārkāpis komerciālu paziņojumu sūtīšanas aizliegumu (68)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Datu valsts inspekcija (DVI) saņēmusi vismaz 26 sūdzības un pēta, vai īsziņu sūtīšanas akcija par «Latvijas Mobilā telefona» (LMT) jauno tarifu «Brīvība» ir komerciālo paziņojumu sūtīšanas aizlieguma pārkāpums, biznesa portāls «Nozare.lv» uzzināja DVI.

DVI informē, kā līdz šodienai ir saņēmusi 26 sūdzības par akciju, kurā it kā sajūsmināti LMT lietotāji sūtīja milzu skaitu īsziņu konkurentu «Tele2» un «Bite Latvija» klientiem, iesakot tiem arī pāriet uz tarifu «Brīvība», kas piedāvā neierobežotus zvanus uz visiem tīkliem Latvijā un neierobežotu īsziņu sūtīšanu.

DVI izvērtē, vai akcija atbilst Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumam (ISPL). DVI ir uzraudzības iestāde attiecībā uz komerciālu paziņojumu sūtīšanas aizliegumu ievērošanu.

Aizdomas par negodīgu konkurenci

«Bite Latvija» vadītājs Freds Renčaks bija starp pirmajiem, kas pagājušā nedēļā cēla trauksmi, ka viņš, vairākas citas «Bites» amatpersonas un Renčaka dzīvesbiedre saņēmuši šādas nelūgtas reklāmveidīgas īsziņas. Kopumā šādas īsziņas saņēmuši teju 75 000 «Bite Latvija» un 147 000 «Tele2» pakalpojumu lietotāju.

No Renčaka pārsūtītās e-pasta vēstules angļu valodā LMT prezidentam Jurim Bindem izriet, ka «Bite Latvija» vadītājs īsziņu akcijā saredz likuma pārkāpumus.

«Skaidrs, ka sūtīt šīm divām personām («Bites» pārdošanas vadītājai un Renčaka sievai) surogātpasta vēstījumus ir datu aizsardzības likuma pārkāpums, jo viņas nekad nav bijušas LMT klientes, nedz arī ir devušas piekrišanu saņemt šādus vēstījumus,» raksta Renčaks.

Noteikumi domāti, lai tos ievērotu

Kā izriet no DVI vadlīnijām, ISPL prasības par privātpersonas piekrišanas komerciālu paziņojumu saņemšanai ir samērā stingras un precīzas. Tajās DVI norāda, ka pat publiski pieejamus personas datus kā vārdu, adresi un telefona numuru nevar izmantot komerciālu paziņojumu sūtīšanai, jo to publiskošanu nevar uzskatīt par piekrišanu šādu vēstījumu saņemšanai. Piekrišana komerciālu paziņojumu sūtīšanai privātpersonām ir jāiegūst no konkrētās personas un nepārprotami, teikts vadlīnijās.

Jau ziņots, ka LMT īsziņu akciju skaidroja kā, visticamāk, savu sajūsmināto klientu pašdarbību, par kuru operators neatbild, jo nekontrolē aptuveni miljons dienā nosūtītu īsziņu saturu. Savukārt «Bite Latvija» pārstāvji informē, ka saņemtās īsziņas bijušas gandrīz identiska satura un nešķita, ka tās ir rakstītas individuāli no paziņas paziņai.

Informācijai

Visu trīs mobilo sakaru operatoru starpā izcēlusies asa cenu konkurence par tā sauktajiem «neierobežotiem» fiksētas maksas balss zvanu un īsziņu tarifiem. Ielās parādījušies «Tele2» priekšapmaksas kartes «Zelta zivtiņa» reklāmas par tarifu «No Limit», kas par piedāvā neierobežotus zvanus uz LMT, «Tele2», «Bites» un «Lattelecom» tīkliem. Tarifs ieviests tikai dažas dienas pēc «Bites» līdzīga piedāvājuma.

Komentāri (68)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu