Facebook par 2 miljardiem iegādājas virtuālās realitātes uzņēmumu

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Sociālais tīkls «Facebook» par 2 miljardiem dolāru (aptuveni 1,45 miljardiem eiro) iegādājies virtuālās realitātes briļļu izstrādātāju «Oculus VR», teikts «Facebook» ziņojumā presei.

Turpinot tendenci iepirkt dažādus jaunuzņēmumus, sociālo tīklu gigants iegādājies vienu no virtuālās realitātes briļļu pionieriem «Oculus VR». Lai arī pagaidām virtuālās realitātes pielietojums robežojas ar datorspēlēm, tomēr «Facebook» paredz, ka nākotnē šo tehnoloģiju izmantos arī komunikācijai, medijiem un izglītībai.

Sociālā tīkla dibinātājs Marks Cukerbergs norāda, ka šodienas galvenā informācijas platforma esot mobilās viedierīces, bet virtuālās realitātes tehnoloģija ļaušot sagatavoties arī nākotnei. Viņaprāt, «Oculus VR» ir potenciāls kļūt par pašu sociālāko saziņas veidu, kas pilnībā izmainīšot to, kā mēs strādājam, spēlējamies un sazināmies.

Par iepirkumu sajūsmā nav «Oculus VR» esošie fani, kas paredz to, ka lielā uzņēmuma ietekme virtuālās realitātes platformu pārlieku komercializēšot. Negaidītais pavērsiens izraisījis samērā negatīvus komentārus no lietotājiem teju visos tehnoloģiju portālos, novēroja «Nozare.lv».

Par darījumu pārsteigts bijis arī «Sony Worldwide Studios» prezidents Šuhejs Jošida, kurš arī darbojas pie līdzīgas tehnoloģijas elektronikas giganta «Sony» sastāvā. Viens no «Oculus VR» pazīstamākajiem darbiniekiem, datorspēļu izstrādes pionieris Džons Karmaks, kurš kompānijā ir tehniskais direktors, savā tvitera kontā rakstīja, ka «Facebook» sastāvā «Oculus VR» būšot daudz vieglāk augt. Informācijas tehnoloģiju portāls «The Verge» pieļauj, ka papildu finansējums virtuālās realitātes tehnoloģijas padarīšot lētākas un daudz pieejamākas.

Jau ziņots, ka pērn decembrī «Oculus VR» piesaistījis 75 miljonu dolāru investīcijas (54,39 miljonus eiro), kas tikšot izlietoti dažādu speciālistu algošanai. Pamatīgu mediju uzmanību kompānija guva arī, prezentējot savu produktu ikgadējā videospēļu izstādē «GDC 2014». Līdz ar «Oculus VR» popularitātes pieaugumu par līdzīgiem centieniem izstrādāt virtuālās realitātes tehnoloģijas paziņojuši arī citi pazīstami elektronikas uzņēmumi kā «Sony» un datorspēļu izstrādātājs «Valve».

«Oculus VR» 2012.gadā ASV nodibināja Palmers Lakijs, kurš līdz tam bija darbojies Dienvidkalifornijas Universitātes Radošo tehnoloģiju institūtā.

«Oculus Rift» brilles ir valkājama ietaise, kas lietotājam ļauj vērot trīsdimensiju attēlu, ko katrai acij rāda savs ekrāns. Ietaise arī piefiksē lietotāja kustības un attiecīgi maina attēlu, lai rastos iespaids, ka pārvietošanās notiek virtuālajā telpā. Patlaban briļļu izšķirtspēja ir 1280x800 pikseļu, bet versija, kas tiks piedāvāta patērētājiem, būs ar 1080 punktu izšķirtspēju.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu