Apple sakaitina iPhone īpašniekus ar negaidītu kampaņu! (15)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Tehnoloģiju attīstība ir mainījusi ne vien mūsu saskarsmes kultūru, tā arī izklaides paradumus. Mūsdienās tikai entuziasti pērk mūzikas ierakstus taustāmā formātā, vairākums ar jauno mūziku iepazīstas ar dažādu aplikāciju un digitālo programmu starpniecību. Viens klikšķis un albumu vienlaicīgi var saņemt miljons klausītāju visā pasaulē, tomēr nedrīkst aizmirst par cilvēcisko faktoru.

13. septembrī ažiotāžu sacēla pasaules slavenās rokgrupas «U2» jaunais albums «Songs of Innocence», kurš bez maksas ar «iTunes» starpniecību tika nosūtīts pusmiljardam «Iphone» īpašnieku visā pasaulē. Eksperti aprēķinājuši, ka «Songs of Innocence» reklāmu izvietošana «iTunes» un pārējās mārketinga aktivitātes esot aptuveni 100 miljonu ASV dolāru (77,5 miljonu eiro) vērtas. Šī mūzikas dāvināšanas akcija radīja negatīvu reakciju, nevis jaunus «U2» fanus. Tāpēc trīs dienas pēc albuma izlaišanas Apple saviem klientiem piedāvāja rīku, ar kuru albumu bija iespējams izdzēst. Jāpiebilst, ka cilvēki, kas lieto cita ražotāja viedtālruņus, albumu oficiāli varēs nopirkt un noklausīties tikai no 14.oktobra.

Foto: Publicitātes foto

Līdzīgu vienošanos 2013.gadā ar Samsung bija noslēdzis amerikāņu reperis un mūzikas producents «Jay Z». Dienu pirms «Jay Z» albuma «Magna Carta» oficiālās izdošanas 1 miljonam «Samsung Galaxy» viedtālruņu īpašnieku bija iespējams «Magna Carta» lejupielādēt bez maksas. Šī sadarbība esot bijusi aptuveni 20 miljonu ASV dolāru (16 miljonu eiro) vērta. 2013.gadā tika pārdotas 528 tūkstoši albuma kopijas, un «Magna Carta» saņēma Grammy apbalvojumu.

Šis mūzikas industrijas precedents ir pamācošs digitālā mārketinga piemērs. Lai gan vidējais statistiskais patērētāja portrets jau ir zinātniski aprēķināts, tas joprojām ir cilvēks, kas joprojām pats grib un spēj izvēlēties, šādi apliecinot savu personisko brīvību. To akceptēja Samsung, ļaujot pašam lietotājam izdomāt, grib viņš «Magna Carta» albumu lejupielādēt vai negrib. Kamēr Apple, nepiedāvājot otru izvēles iespēju, «Songs of Innocence» ievietoja «iTunes» lietotāju bibliotēkās.

Pārliecināšanas psihologs Berts Šucs norāda, optimālo mērķi būs iespējams sasniegt, ja cilvēkam tiek dotas trīs līdz piecas izvēles iespējas: «Ja mums tiek dotas viena izvēles iespēja, mūsu atbilde ir jā vai nē. Ja mums tiek dotas vairākas izvēles iespējas, vairs nav aktuāli neizvēlēties nevienu no tām.» Šucs būs starp rektoriem digitālā mārketinga konferencē «iLive», kas 23.oktobrī notiks Sapņu Fabrikā, Rīgā.

Foto: Publicitātes foto

Digitālā mārketinga konferencē iLive2014 piedalīsies pasaulē atzīti un pieredzes bagāti digitālā mārketinga eksperti: Dela Quist - pasaulē lielākās e-pasta mārketinga aģentūras dibinātājs un vadītājs, Jullian Stubs - A klases Zīmolvedības stratēģists, Nobela Miera prēmijas koncerta tēla veidotājs, Kristoffer Ewald - NetBooster digitālo stratēģiju un mārketinga speciālists ar 17 gadu pieredzi un daudzi citi.

Paralēli lektoru prezentācijām, iLive2014 sniedz vēl līdz šim nebijušu iespēju - katram konferences apmeklētājam saņemt sava biznesa analīzi, ierosinājumus Expert Hub jeb AdWords, SEO, Sociālo mediju, Google Analytics un citu speciālistu stendos bez maksas.

Vairāk informācijas

Komentāri (15)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu