Astoņpadsmito reizi atzīmē Pasaules Televīzijas dienu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Ik gadu 21. novembrī atzīmē ANO Pasaules televīzijas dienu, kurā godina TV kā komunikācijas un globalizācijas simbolu mūsdienu pasaulē. Kopā ar ekspertiem Latvijā meklējam atbildi uz jautājumu, kādēļ TV joprojām ir neatņemama māju sastāvdaļa.

Televizors – mūsdienu kamīns

Kā liecina Samsung dzīvesstila indeksa LIVING datii, Latvijā teju katrās mājās ir televizors (95%). 86% aptaujātie to lieto katru dienu, turklāt interesanti, ka TV skatītāju ir krietni vairāk precēto respondentu vidū – 90%, salīdzinot ar 77% respondentu, kuriem nav attiecību. Šī tendence, iespējams, televizoru ieceļ «mūsdienu kamīna» godā – kā ģimenes pulcēšanās un kopā būšanas vietu. Mārtiņš Traubergs, TNS mediju pētījumu lielo klientu direktors: «Ziņas par televīzijas nāvi ir pāragras. Cilvēki joprojām skatās TV. Viens TV skatītājs vidēji dienā pie TV ekrāna pavada no 4,5 stundām vasarā līdz 5,5 stundām ziemā. Par vidēji stundu mazāk pie TV pavada gados jauni cilvēki līdz 25 gadiem, savukārt par stundu vairāk vecāka gadagājuma cilvēki pēc 55 gadiem. Ja pagājušajā gadā bija vērojams neliels auditorijas kritums, tad šogad tas ir atgriezies.»

Saturs attīstās līdzi tehnoloģijām

«Visā Eiropā ir novērojama tendence, ka televīzijas arvien vairāk pārvietojas no TV ekrāniem uz interneta vidi, un arī Latvija nav izņēmums. Jau ilgāku laiku sabiedrisko mediju jaunumus varam lasīt interneta portālā lsm.lv, bet savus iecienītos raidījumus jebkurā laikā varam noskatīties ltv.lv. Arvien vairāk TV raidījumos interesenti var līdzdarboties no mobilajām aplikācijām,» saka Latvijas Televīzijas komunikācijas vadītājs Klāvs Radziņš.

Skaidrojot televīzijas nozīmību, LTV pārstāvis piebilst: «60. pastāvēšanas gadā LTV no formāla sabiedriskā medija ir atgriezusies aktīvo, dominējošo un valsts notikumu dienas kārtību ietekmējošo mediju saimē. Valstij svarīgajos brīžos esam skatītākā televīzija Latvijā, turklāt iedzīvotājiem spējam nodrošināt interesējošo – patiesas un ātras ziņas, interesantas un daudzveidīgas kultūras aktualitātes, informāciju par sporta notikumiem Latvijā un pasaulē, kā arī caur izklaidi likt skatītājam domāt par visai sabiedrībai būtiskām vērtībām.»

Televizoru pirkšanas rādītāji aug

«Kā liecina GfK dati, kopējais Latvijas televizoru tirgus pārdošanas ziņā, salīdzinot ar identisku periodu 2013. gadā, ir audzis par 15.5% ar Samsung Electronics kā izteiktu tirgus līderi – 49% no Latvijas tirgus. Šogad īpaši popularitāti guvuši ir Smart TV, kam Latvijā pārdošanas apjomi gada laikā palielinājušies par 56,9%. Turklāt vairums pircēju Latvijā priekšroku dod lielajiem ekrāniem, par ko liecina GfK dati. Pārdoto TV ierīču īpatsvars segmentā 60 collas un vairāk ir audzis par 10%. Lai gan TV varam skatīties katrā mobilajā ierīcē, tirgus dati liecina, ka joprojām izvēlamies televīziju, filmas un citu saturu skatīties uz lieliem ekrāniem, turklāt ar arvien plašākām funkcionalitātes iespējām un augstāku kvalitāti, piemēram, īpaši augstas izšķirtspējas jeb UHD ekrāni četrkārt pārspēj HD attēla kvalitāti,» stāsta Viktors Markuls, Samsung Electronics Baltics Sadzīves elektronikas biznesa vadītājs Baltijā.

Dzīvesstila indeksu LIVING veikusi tirgus pētījumu kompānija «GfK Custom Research Baltic» interneta vidē. Izlases lielums ir 2155 respondenti visā Baltijā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu