Ķīnā uzbūvēts pirmais ūdeņraža tramvajs

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Ķīnā ir uzbūvēts pasaulē pirmais ar ūdeņradi darbināmais tramvajs, vēsta Ķīnas ziņu aģentūra «Sjiņhua».

Jaunais tramvajs, kas uzbūvēts mašīnbūves rūpnīcā Cindao pilsētā, ir vienīgais ar ūdeņradi darbināmais satiksmes līdzeklis šajā jomā. Ķīna ir vienīgā valsts pasaulē, kura apguvusi tehnoloģiju tā būvniecībai, paziņoja kompānijas «China South Rail Corporation» (CSR) meitsabiedrības «Sifang» galvenais inženieris Ļans Dzjaņjins.

Ūdeņraža degvielas elementi ir jauns tīras enerģijas avots, kas jau tiek plaši izmantots automobiļu būvniecībā, bet kura izmantošana dzelzceļa transportā bija aizkavējusies.

««Sifang» vajadzēja divus gadus, lai atrisinātu svarīgākās tehnoloģiskās problēmas ar pētniecības iestāžu palīdzību,» sacīja Ļans.

Tramvaju var uzpildīt ar ūdeņraža degvielu trīs minūtēs. Pēc uzpildes tas spēj nobraukt 100 kilometrus ar ātrumu līdz 70 kilometriem stundā.

«Ķīnas tramvaja līnijas vidējais garums ir ap 15 kilometriem, kas nozīmē, ka mūsu tramvajam ar vienu uzpildi pietiek, lai veiktu trīs braucienus abos virzienos,» sacīja Ļans. Viņš piebilda, ka vispārējās braukšanas izmaksas tiks ievērojami samazinātas.

Slāpekļa oksīdi netiks saražoti, jo reakcijas temperatūra degvielas elementā tiek kontrolēta un ir līdz 100 grādiem pēc Celsija. Reakcijā tiks emitēts tikai ūdens.

Katrā tramvajā ir vairāk nekā 60 sēdvietu, un tas var pārvadāt vairāk nekā 380 pasažieru.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu