Latvijā vidēji ir 1,3 mobilo sakaru pieslēgumi uz katru iedzīvotāju

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

Latvijā vidēji ir 1,3 mobilo sakaru pieslēgumi uz katru iedzīvotāju, mobilo sakaru mazumtirdzniecības pakalpojumu tarifu uzraudzības noslēguma ziņojumā secina Konkurences padome (KP).

Jau ziņots, ka KP pēc mobilo sakaru mazumtirdzniecības pakalpojumu tarifu uzraudzības noslēgšanas nekonstatēja aizliegtas vienošanās par pakalpojumu cenām starp lielākajiem Latvijas mobilo sakaru operatoriem SIA «Tele2», SIA «Latvijas Mobilais telefons» (LMT) un SIA «Bite Latvija», taču KP saredz būtiskas barjeras jaunu konkurentu ienākšanai tirgū.

Ziņojumā KP atzīst, ka

nozīmīga barjera jauno operatoru ienākšanai tirgū ir dabiskā pieprasījuma kapacitāte

- tirgus piesātinātība patlaban ir ap 130%, proti, Latvijā vidēji ir 1,3 pieslēgumi uz katru iedzīvotāju.

«Iespējas potenciālu tirgus dalībnieku ienākšanai šajā tirgū ir ierobežotas, galvenokārt, ierobežotās pieprasījuma kapacitātes dēļ. Jauns tirgus dalībnieks var ienākt, ja nopirks jau esošo operatoru, tomēr attīstīt vēl vienu tīklu pie Latvijā esošā zemā mazumtirdzniecības pakalpojumu cenu līmeņa nav racionāli,» atzīts KP.

Saskaņā ar LMT minēto, pieprasījuma izmaiņas veido divi būtiski faktori. Pirmkārt, no 2013.gada visi operatori piedāvā tarifu plānus, kur ir iekļauts neierobežots balss minūšu un īsziņu apjoms, kas veicināja minūšu un īsziņu patēriņa pieaugumu. Šo tarifu plānu segmentā ir uz cenu balstīta konkurence. Otrkārt, mobilo datu pakalpojumu attīstība, kur galvenais konkurences dzinējspēks ir operatoru investīcijas tīklu attīstībā.

Ar datu pārraidi saistītie pakalpojumi ir būtiskākais biznesa virziens, kas ļauj palielināt klientu bāzi un piedāvāt plašāku pakalpojumu klāstu esošajiem klientiem, tādēļ ir sīva konkurence datu pakalpojumu segmentā -

līdz ar 4G tīkla ieviešanu publiskā komunikācija un konkurence šajā segmentā ir kļuvusi vēl intensīvāka.

«Lai saglabātu konkurētspēju mobilo sakaru nozarē, nepieciešams pastāvīgi investēt jaunākajās tehnoloģijās un inovatīvajos pakalpojumos,» secina KP.

Tāpat konkurences uzraugs norāda, ka praktiski visi Latvijas iedzīvotāji jau ir kāda mobilo sakaru operatora klienti, līdz ar to jaunajiem tirgus dalībniekiem - mobilo sakaru operatoriem -, lai iegūtu (un vēlāk palielinātu) tirgus daļu, būs jāpārvilina cita operatora esošos klientus, kas ir salīdzinoši grūtāk kā iegūt pilnīgi jaunus.

Kopumā KP uzskata, ka tirgū pastāv būtiskas barjeras jaunu operatoru ienākšanai mobilo sakaru pakalpojumu tirgū - tirgus piesātinātība (ierobežota pieprasījuma kapacitāte), radio frekvenču ierobežota pieejamība un infrastruktūras barjeras.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu