10 praktiski skolotāja padomi, kā mobilo izmantot mācībās

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Shutterstock

Skolotājiem Latvijā ir atšķirīgi uzskati par to, vai jaunās tehnoloģijas, tādas kā, piemēram, mobilie telefoni, skolēniem traucē vai, tieši otrādi, palīdz mācīties labāk.

 
Foto: AFP/LETA

Klase operatīvi dalās ar informāciju WhatsApp

Izveidojiet mobilās ziņapmaiņas rīkā WhatsApp klases kontu, kur skolotājs ir diskusiju iniciators un visi klases skolēni – dalībnieki.

Tas palīdzēs ātri un vienkārši apmainīties ar informāciju.

Piemēram, matemātikas stundas beigās skolotājs aicina bērnus novērtēt stundu, ierakstot WhatsApp kontā komentāru par to, kas patika vai nepatika, vai kas nebija skaidrs. Tādējādi skolotājs no saviem skolēniem saņem tūlītēju atgriezenisko saiti un nākamo stundu var organizēt, ņemot vērā skolēnu ieteikumus. Arī skolēni redz viens otra komentārus.

 
Foto: Reuters/ScanPix

Glābiņš slimotājiem - nodarbību video

Skolotājs ar mobilo telefonu uzfilmē video, kurā izskaidro uzdevuma risināšanas gaitu. Kaut ko līdzīgu var redzēt interneta vietnē macibuvideo.lv.

Šāda pieeja palīdz skolēniem, kas slimības vai kāda cita iemesla dēļ nav varējuši piedalīties nodarbībā klātienē.

Īpaši aktuāli tas var būt jaunas mācību vielas apgūšanas sākumā.

 
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Ideāls triks, lai piesaistītu bērnu uzmanību

Bērni jaunu informāciju visātrāk apgūst darbībā, nevis tikai klausoties. Tādēļ dodiet skolēniem uzdevumu ar mobilo telefonu uzfilmēt video par noteiktu tematu, piemēram, projektu nedēļas ietvaros, lai citi bērni šo tematu varētu labāk iepazīt.

 
Foto: flickr.com/vastateparksstaff

Kā bērnus ieinteresēt par dabu?

Dabas zinību stundā dodieties pastaigā, katra skolēna uzdevums ir nofotografēt vismaz vienu aizsargājamo augu (nepazīstamu puķi, krūmu u.tml), internetā atrast tā nosaukumu un nosūtīt skolotājam informāciju kopā ar fotoattēlu. Vai arī atrast šo augu, skatoties telefonā no skolotāja saņemtu fotoattēlu.

 
Foto: flickr.com/carbonnyc

Matemātika pēkšņi kļūst viegla un loģiska

Matemātikas stundās teksta uzdevumu risināšanā labi palīdz mobilo telefonu aplikācijas, ar kuru palīdzību skolēni veido animācijas filmiņas, lai attēlotu uzdevuma norisi.

Šāds telpisks uzdevuma izklāsts, īpaši sākumskolas bērniem, palīdz vieglāk uztvert uzdevumu un arī attīsta loģisko domāšanu.
 
Foto: Reuters/ScanPix

Latviešu radīta aplikācija, kā mācīties burtus

Sākumskolai noderīga būs latviešu izstrādātā ābecītes aplikācija.

 
Foto: TASS/Scanpix

Sporta skolotājs mērlentes var mest miskastē

Sporta nodarbībās mobilos telefonus var ērti izmantot hronometra vietā, veicot kādus izturības vingrinājumus, kā arī skrienot krosu, tos var lietot ātruma un veiktā attāluma mērīšanai.

 
Foto: Ieva Čīka/LETA

Telefons kā gudrs svešvalodu pasniedzējs

Svešvalodu veiksmīgai apguvei ir pieejamas dažādas mobilās aplikācijas,

ar kuru palīdzību bērni apgūst gan vārdu pareizu rakstību, gan izrunu, turklāt nezināmo vārdiņu nozīmi palīdz izprast attēli.

Pļaviņu skola šādas aplikācijas ir veiksmīgi izmantojusi vācu valodas stundās.

 
Foto: flickr.com/ anthony kelly

Ja nav papīra, pietiek ar telefonu

Telefonu var izmantot kā interaktīvu tāfelīti, tas aizstāj papīru.

 
Foto: AFP/LETA

Bērni paši rausies pildīt mājasdarbus

Mobilais telefons vai planšete bērniem šķiet pievilcīgāki par stacionāro datoru. Ja bērniem uzdodat uzdevumus, kas risināmi mobilajos telefonos, viņi labprāt tos sāk pildīt jau skolā, izmantojot brīvos brīžu, kurus citkārt būtu pavadījuši, spēlējot spēlītes.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu