Bez jaunākajām tehnoloģijām skolniekam būtu jānes 64 mugursomas

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Katru gadu pirmās klases skolnieki atver durvis jaunām zināšanām un līdz brīdim, kad pienāks laiks stāties darba attiecībās, pasaule būs krietni mainījusies. Mūsdienu tendences liecina, ka ik pēc diviem gadiem informācijas plūsmas apjoms teju divkāršojas. Tas nozīmē, ka skolēniem pēc 12 gadiem vajadzētu 64 mugursomas, lai satilpinātu visas pasaules pamatzināšanas, norāda «IBM Latvija» mārketinga un komunikācijas vadītāja Baltijas valstīs Inese Sustriņa.

Izglītībai vienmēr ir bijusi liela nozīme indivīda un valsts ekonomiskajā labklājībā, taču mūsdienu izglītības sistēmas ir pakļautas milzu spiedienam, jo nemitīgi pieaug patērētāju prasības un resursu patēriņš, lai esošā infrastruktūra tiktu līdzi jaunākajām pasaules tendencēm.

Tomēr pastāv viens resurss, kas mums ir atliku likām - dati. Skolas un augstākās mācību iestādes uzglabā informāciju par skolēnu un studentu atzīmēm, apmeklējumu, interesēm utt. Līdz ar mūsdienu tehnoloģiju attīstību mācību iestādēm ir pieejami unikāli darba instrumenti, kas ļauj analizēt lielu datu apjomu un sniedz vērtīgu ieskatu par katru no studentiem.

«Izmantojot lielapjoma datu analīzi, (big data and analytics) jebkurai informācijai, kas uzglabāta mācību iestādē ir liela nozīme, identificējot mērķus gan skolas, gan arī studentu un skolēnu apmācības procesa uzlabošanai,» atzīst IBM Latvija vadītājs Edijs Tanons.

Tāpat liela nozīmē ir mācību procesa iespējām e-vidē. Modernajā pasaulē bez tās vairs nav iespējams pilnvērtīgi funkcionēt.

«Mūsdienīgai augstskolai ir jāpiedāvā studentiem iespēja studēt arī attālināti e-vidē. Tas sniedz iespēju studēt tiem, kuri ikdienā ir aizņemti darbā vai bieži atrodas ārvalstīs. Attīstīta saziņas sistēma e-vidē ļauj studentus laikus brīdināt par aktualitātēm, izmaiņām studiju procesā un atvieglo saziņu ar pasniedzējiem», norāda biznesa augstskolas «Turība» sabiedrisko attiecību vadītāja Marta Kive.

Mācību klase var būt jebkur

Mūsdienu skolēni no mācību iestādēm sagaida līdzīgu vidi tādai, kādā tie ir uzauguši - tādu, kurā informācija ir brīvi pieejama un personalizēta.

Šobrīd vairāk nekā 80% no pasaulē esošajām valsts un privātajām universitātēm piedāvā neklātienes studijas. Saskaņā ar veikto aprēķinu, laika posmā no 2011. līdz 2012. gadam augstskolu studentu skaits, kuri izmanto planšetdatoru, pieaudzis par vairāk nekā 300%, savukārt vidusskolēnu starpā pieprasījums pēc planšetēm pieaudzis par 400%.

Eksperti uzskata, ka mobilās tehnoloģijas piedāvā iespēju samazināt ar izglītību saistītos izdevumus, uzlabojot studentu un skolēnu rezultātus. Amerikas Savienoto Valstu pētnieki ir aprēķinājuši, ka gada laikā ir iespējams ietaupīt līdz pat 56,43 ASV dolāriem (EUR 50,36), izmantojot mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības.

Mācību programmas mākoņos

Jau šobrīd studentu un skolēnu mācību pieredze tiek papildināta ar mobilo ierīču un dažādu mākoņu tehnoloģiju sniegtajām priekšrocībām.

Tanons uzskata, ka neizbēgama un graduāla pāreja uz jaunākajām nozares tendencēm, sniedz mācību iestādēm ievērojamu pārsvaru, kas labāk spēj sagatavot zinību alkstošos jauniešus darba tirgum.

Jaunākās tehnoloģijas sniegs iespēju mācīties un studēt, lai nevienam skolēnam uz vai no skolas nebūtu jāstiepj 64 mugursomas ar visas pasaules zinībām.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu