SPRK: mobilo sakaru kvalitāte Latvijā vērtējama kā ļoti laba

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (Regulators), izvērtējot SIA «BITE Latvija», SIA «Latvijas Mobilais Telefons» («LMT») un SIA «Tele2» balss telefonijas pakalpojuma un īsziņu pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secinājusi, ka balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rezultāti vērtējami kā ļoti labi, īsziņu pakalpojuma rādītāji līdzīgi kā iepriekšējos gados - nevainojami. Par to TVNET informēja regulatora sabiedrisko attiecību vadītāja Ieva Bethere.

Lai noteiktu balss telefonijas pakalpojuma kvalitāti mobilajā tīklā, Regulators vērtē tādus parametrus kā nesekmīgo savienojumu koeficientu, savienošanas laiku, kā arī vidējo runas pārraides kvalitāti.

Apkopojot «BITE Latvija», «Tele2» un LMT balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secināts, ka kopumā tie vērtējami kā ļoti labi vietās, kur nodrošināts stabils mobilā elektronisko sakaru tīkla pārklājums.

Operatoru mobilajos elektronisko sakaru tīklos savstarpējā salīdzinājumā vērojamas vien nelielas atšķirības

balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rādītāju nodrošināšanā, kas liecina par līdzvērtīgu pakalpojuma kvalitātes līmeni visu operatoru sniegtajam balss telefonijas pakalpojumam.

Nesekmīgo savienojumu koeficients nevienam no operatoriem mobilajā telefonu tīklā kopumā nepārsniedz pat 0,1%, kas nozīmē, ka prognozētas mobilā telefonu tīkla noslodzes gadījumā visi savienojumi ir sekmīgi un pakalpojums vienmēr ir pieejams.

Izvērtējot iekšzemes balss telefonijas pakalpojuma savienošanas laika rādītājus ilgstošākā laika periodā, «BITE Latvija» un «LMT» mobilajā elektronisko sakaru tīklā vērojamas salīdzinoši nelielas šī rādītāja vidējo vērtību izmaiņas. Savukārt salīdzinot rādītājus «Tele2» mobilajā elektronisko sakaru tīklā ik gadus redzama pakāpeniska vidējā savienošanas laika samazināšanās, liecinot par šī rādītāja uzlabošanos, šobrīd atrodoties līdzvērtīgā vērtību diapazonā salīdzinājumā ar citiem operatoriem.

Foto: Publicitātes foto

Plašāk par vidējo savienošanas laika mērījumu rezultātu salīdzinājumu pa gadiem - Regulatora mājaslapā.

Analizējot «BITE Latvija», «Tele2» un «LMT» runas pārraides kvalitātes rādītājus gan savā starpā, gan iepriekšējo gadu griezumā, Regulators secina, ka tie ir saglabājušies praktiski nemainīgi labā kvalitātē.

Apskatot minēto operatoru īsziņu pakalpojuma kvalitātes rādītājus, Regulators secina, ka tie ir nevainojami un

vidējais īsziņu piegādes laiks nepārsniedz septiņas sekundes.

Vienlaikus jānorāda, ka 2015.gadā mērījumu laikā fiksētas tikai atsevišķas nesekmīgas īsziņas, kas nozīmē, ka tās bija saņemtas laikā, kas nepārsniedz piecas minūtes. Tas liecina par stabilu un nevainojamu īsziņu pakalpojuma darbību «BITE Latvija», «Tele2» un «LMT» mobilajos elektronisko sakaru tīklos.

Lai izvērtētu balss telefonijas un īsziņu pakalpojuma kvalitāti Regulators 2015.gadā «BITE Latvija», «Tele2» un «LMT» mobilajos telefonu tīklos kopumā veica 60 000 izsaukumus un nosūtīja 9000 īsziņas.

Regulatora sagatavotie mobilo sakaru kvalitātes pārskati

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (Regulators) kā daudznozaru regulators darbu uzsāka 2001. gada 1.septembrī ar uzdevumu realizēt sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu enerģētikas, elektronisko sakaru, pasta, sadzīves atkritumu apglabāšanas un ūdenssaimniecības nozarēs.

Regulators ir neatkarīga institūcija, kas darbojas saskaņā ar likumu «Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem» un regulējamo nozaru speciālajiem normatīvajiem aktiem, patstāvīgi pildot tam ar likumu nodotās funkcijas, pieņemot lēmumus un izdodot administratīvos aktus, kas ir saistoši konkrētiem sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un lietotājiem.

Regulatora misija ir neatkarīgi un uzticami nodrošināt lietotāju un komersantu interešu līdzsvarošanu, veicinot sabiedrisko pakalpojumu attīstību.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu