Bizness - tā ir attiecību māksla, saka uzņēmējs Normunds Bergs

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānšāviņš no video

Šajā trešdienā, 22. jūnijā, 360TV īpašajā interviju ciklā 100 personības līdz Latvijas simtgadei Jānis Palkavnieks iztaujās uzņēmēju, SAF Tehnika valdes priekšsēdētāju Normundu Bergu. Gaidāmā saruna būs par dzīvi, naudu, tehnoloģijām, kā nepalaist garām izdevības, kur smelties idejas uzņēmējdarbībai un uzņēmējdarbības attīstībai. TVnet lasītājiem iespējams noskatīties intervijas fragmentus, kuros Normunds atklāj, vai viņš raksta biznesa plānus un vai biznesā ir svarīgi veidot attiecības.

Gaidāmajā sarunā Normunds Bergs stāsta, kā veido savu darāmo darbu kalendāru. Viņam esot lietas, ko saliek savā kalendārā un ko zina jau labu laiku uz priekšu. Bet biznesā esot daudzas tādas lietas, kur jāreaģē uz kādu notikumu, kas atnāk negaidot, un ar ko jātiek galā. Kopumā, atzīst Normunds, biznesa kalendārā ir daudz nejaušību, un tas, kas tur sarakstīts, tiek mainīts. Bet, runājot par lielākiem, piemēram, piecgades plāniem, uzņēmējs pret tādiem ir skeptisks. Viņa dzīvē neesot bijis neviens bizness, kuram būtu uzrakstījis biznesa plānu un kurš tieši tā soli pa solim būtu izpildīts. Normunds biznesa plānu dēvē par fikciju, jo tas parāda tikai to, ka pie noteiktiem apstākļiem viņa ideja nav pilnīgs idiotisms, bet ir realizējama.

«Es esmu slikts padomdevējs,» atzīst Normunds. Tomēr, runājot par biznesa kontaktu dibināšanu, viņš iesaka, ja brauc viesis no ārzemēm, nepaslinkot un uzlikt uz galda tās valsts karodziņu. Jo ikvienam ir patīkami svešā valstī redzēt savu karogu, tas aizkustina cilvēkus. Un otra lieta, ko Normunds iesaka, - izzināt konkrētās valsts vēsturi un politiku, ja brauc uz kādu valsti pats vai tiecies ar ārzemniekiem. Un, ja vēl varot iemācīties vismaz divus nacionālo varoņu vārdus, tad vari justies kā karalis, apgalvo uzņēmējs.

Viņš turpina, stāstot, ka bizness ir attiecības starp cilvēkiem. Vispirms esot jāpārdod sava spēja izdarīt, ko soli citiem, un tikai pēc tam seko produkts vai pakalpojums. Biznesa attiecībās ir jāiejūtas partnerī, savā klientā un jāmēģina uzminēt, ko klients gaida, kas ļaus noticēt un, Normunda vārdiem runājot, kas dod klientam sajūtu, ka netiks piečakarēts. Tas ir neliels ieskats trešdienas vakara intervijā, kuru pilnā garumā varēs redzēt trešdienas vakarā 360TV.

Iegriezies 360TV un skaties sarunu ar Normundu Bergu 22. jūnijā plkst. 23.00 interviju ciklā 100 personības līdz Latvijas simtgadei!

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu