«Netflix» pēc iznākšanas 130 jaunās valstīs piedzīvo lēnāku izaugsmi, nekā plānots

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Video straumēšanas pakalpojuma «Netflix» izaugsme pēc ienākšanas 130 jaunās valstīs noris lēnāk, nekā plānots.

«Netflix» abonentu skaits 2016.gada otrajā ceturksnī sasniedza 83 miljonus. Kopš iznākšanas vienlaicīgi 130 valstīs, tai skaitā arī Latvijā, «Netflix» pievienojušies 1,7 miljoni jaunu lietotāju.

Pirms izplešanās kompānija bija prognozējusi, ka šajā laikā jauno abonentu skaits varētu sasniegt 2,5 miljonus.

«Netflix» norāda, ka izaugsmi aizkavējusi cenu pielīdzināšana ilggadējiem abonentiem ASV. Lietotājiem, kuri abonēja «Netflix» kopš pakalpojuma pirmsākumiem, tika saglabāta sākotnējā abonēšanas cena 7,99 ASV dolāru (7,2 eiro) apmērā, kamēr jaunajiem lietotājiem bija jāmaksā augstāka cena. Šogad cenas tika pielīdzinātas.

Cenu celšanas dēļ daļa «Netflix» lietotāju pārgāja uz konkurējošiem video straumēšanas pakalpojumiem «Hulu» un «Amazon».

«Netflix» tirgus vērtība kopš pagājušā gada beigām nokritusies apmēram par trešdaļu līdz 37 miljardiem dolāru (33 miljardiem eiro).

Analītiķi norāda, ka «Netflix» joprojām uzrādot izaugsmi, taču tā neesot tik strauja, kā cerēts pēc paplašināšanās. Patlaban «Netflix» pieejams 190 valstīs un reģionos.

«Cenu celšana ierindo «Netflix» līdzīgā cenu kategorijā ar konkurentiem,» norāda pētniecības kompānijas «IHS Technology» pārstāvis Džonatans Brautons. «»Netflix» maz iegulda internacionālā saturā. Tas attiecas pat uz lielām valstīm. Tas ir aizkavējis izaugsmi.»

«Lai arī «Netflix» norāda, ka vietējais saturs «veido pavisam nelielu daļu no skatījumiem», mēs uzskatām, ka tas labāk par tradicionālo Rietumu un Holivudas saturu varētu veicināt pozitīvas lietotāju atsauksmes un publicitāti, kas savukārt palielinātu abonentu skaitu attiecīgajā valstī,» skaidro kompānijas «BMO Capital Markets» analītiķis Daniels Salmons.

Tikmēr pētniecības kompānijas «Canaccord Genuity» pārstāvis Maikls Greiems uzskata, ka «Netflix» izaugsmes temps palēninājies uz neilgu laiku, jo «»Netflix» starptautiskās paplašināšanās un saturā veikto ieguldījumu patiesie ieguvumi vēl nav pilnībā apgūti».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu