Katrs trešais iedzīvotājs tarifu paaugstināšanas rezultātā mainītu operatoru

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: depositphotos.com

Tarifu paaugstināšana liktu mainīt sakaru operatoru trešdaļai (34 procentiem) no aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem, liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma «Gemius» veiktais pētījums. Savukārt apmēram katrs piektais Latvijas iedzīvotājs atzīst, ka pēdējo divu gadu laikā mainījis savu sakaru operatoru vismaz reizi, kā galvenos iemeslus minot augstās cenas un sliktu sakaru kvalitāti.

Lielākā daļa respondentu atzīst, ka tarifu paaugstināšanas rezultātā būtu gatavi mainīt sakaru operatoru, attiecīgi 34 procenti atbildējuši, ka noteikti mainītu, kamēr 37 procenti norādījuši, ka, iespējams, mainītu. Starp aptaujātajiem 14 procenti min, ka cenas visiem operatoriem ir līdzīgas, tāpēc nemaz neizskata pāriešanu pie cita sakaru sniedzēja. Savukārt ar visu apmierināti ir 12 procenti aptaujas dalībnieku un atzīst, ka par kvalitatīviem sakariem būtu gatavi maksāt arī vairāk, norāda Gemius Sabiedrisko attiecību un komunikācijas speciāliste Anete Fronta.

Interesanti, ka tie dalībnieki, kas norādījuši, ka tarifu paaugstināšanas gadījumā noteikti mainītu sakaru operatoru, ir gados jauni cilvēki vecumā no 25 līdz 34 gadiem (32 procenti). Starp tiem, kas atzīst, ka cenas visur līdzīgas un pakalpojuma sniedzēju nemainītu, trešdaļa ir vecumā no 55 līdz 74 gadiem.

Runājot par sakaru operatora izvēli pēdējo divu gadu laikā, gandrīz piektā daļa jeb 19 procenti aptaujas dalībnieku atklāja, ka ir mainījuši telefonsakaru kompāniju. Visuzticīgākie klienti ir LMT, kur 88 procenti norāda, ka nekādas izmaiņas nav veikuši, savukārt starp tagadējiem Bite klientiem tādu ir 80 procenti un starp Tele2 klientiem 78 procenti aptaujāto.

Teju puse par būtisku kritēriju sakaru operatora maiņai min cenu, kā otru populārāko iemeslu atzīmējot sakaru kvalitāti un pārklājumu. Savukārt 14 procenti aptaujāto atzīst, ka nav atraduši sev piemērotu tarifu plānu, kā rezultātā mainījuši operatoru. Jāatzīmē arī respondenti, kas pārgājuši pie cita operatora, mainoties darba vietas apstākļiem (12 procenti). Vēl retāk tiek minēti tādi iemesli kā neapmierinošs klientu serviss (5 procenti) vai par sakariem maksā kāds cits (4 procenti).

Kopumā starp aptaujas dalībniekiem populārākais mobilo sakaru operators ir LMT, kura pieslēgumu izmanto 28 procenti aptaujāto, 25 procenti norādījuši Bite pieslēgumu kā savu sakaru veidu, bet 22 procenti izmanto Tele2 pieslēgumu. Salīdzinoši retāk atzīmēts kāds no priekšapmaksas veidiem, starp kuriem Amigo izmanto 10 procenti aptaujāto, kamēr Zelta Zivtiņu 9 procenti. Jāpiemin, ka trešdaļa aptaujāto vecuma grupā no 55 līdz 74 norādījuši, ka izmanto priekšapmaksu, kamēr pieslēgumu vairāk izmanto gados jauni cilvēki.

Pētījumā piedalījušies 509 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem, un tas veikts, izmantojot interneta aptauju – gemiusAdHoc ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem. Aptauja īstenota šā gada aprīlī.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu