Kompānijas Boom Supersonic darba rezultātā pēc aptuveni 10 gadiem apritē varētu nonākt jauna virsskaņas pasažieru lidmašīna.
Pasažieru aviopārvadājumus varētu veikt ar mini «konkordēm»
Patlaban kompānijas inženieri ir izstrādājuši divvietīgu testa lidmašīnu XB-1, kas jau drīzumā saņems dzinējus un dosies pirmajā lidojumā ar līdz pat 1687 jūdzēm jeb 2715 kilometriem stundā. Šādā ātrumā laiku, kas nepieciešams Atlantijas okeāna šķērsošanai, varētu saīsināt līdz aptuveni 4 stundām.
Milestone coming up: XB-1 engines are on a truck and will arrive at @boomaero hangar within a week— Blake Scholl (@bscholl) March 20, 2018
Taču divvietīga virsskaņas lidmašīna nav Boom Supersonic mērķis. Ja izmēģinājumi būs veiksmīgi, kompānija plāno radīt laineri ar 55 sēdvietām. Kā raksta Mirror.co.uk, šajā lidmašīnā būtu tikai viena biznesa klase ar vienu krēslu katrā ejas pusē.
Provizoriski lidmašīna lidotu aptuveni 17 kilometru augstumā, kamēr mūsdienu pasažieru lidmašīnas nelido augstāk par 12 kilometriem.
Ja lidmašīna iegūs uzraugu labvēlību un tiks atzīta par drošu, komerciālos lidojumus tā varētu sākt nākamā gadu desmita vidū.
Būtiski, ka projekta patriots un atbalstītājs ir britu miljardieris Ričards Brensons. Tādēļ paredzams, ka lidmašīnas izstrādi palīdzēs veikt viņa aviokompānija Virgin Galactic.
Nobeigumā var piebilst, ka virsskaņas lidmašīnas aviopārvadājumos netiek izmantotas kopš 2003.gada, kad British Airways un Air France pārtrauca izmantot ekonomiski neizdevīgās Concorde (kruīza ātrums 2158 km/h). Padomju analogs jeb Concorde kopija Tu-144 pārvadājumus savukārt veica pavisam neilgu laiku un no aprites tika izņemta 1979.gadā.