«Minecraft skola»: tehnoloģijas veicina radošumu, sadarbību un izglītības satura apguvi

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Noslēdzot «Minecraft skolas» četrus mēnešus ilgo pilotprojektu, projekta īstenotāji atzīst, ka prasmīga datorspēļu izmantošana mācību procesā veicina zināšanu apguvi, attīsta radošumu, sadarbības prasmes un kritisko domāšanu. Projektu īstenoja Microsoft Latvia sadarbībā ar Datorzinību centru, un tajā piedalījās 18 skolotāji un 26 skolēni no Rīgas, Jelgavas, Ventspils, Siguldas un Liepājas, informēja Microsoft Latvia komunikācijas konsultante Gunta Līne.

«Minecraft skolas» mācību programma iepazīstināja skolotājus ar pieejamajiem resursiem mācību plānošanā, kā arī ar Latvijas izglītības modelim pielāgotu scenāriju piemēriem, kuru īstenošanā var iesaistīt skolēnus. Nodarbībās skolēni kopā ar skolotājiem spēles vidē apguva ģeometriju, dabaszinības, ķīmiju un programmēšanu. Projektu vadīja Siguldas Pilsētas vidusskolas skolotājs Edgars Bajaruns.

«Strādājot gan ar skolēniem, gan skolotājiem, bija aizraujoši vērot mācību procesa dinamiku. Skolēni nokļuva mācību vides - spēles centrā, nebaidījās paust savas domas un radošumu, sadarbojās ar komandas biedriem, attīstīja lēmumu pieņemšanas prasmes procesā, kas viņiem bija pazīstams. Skolotājiem savukārt bija cita veida izaicinājums - apgūt jaunu vidi, darīt neierasto! Lielākais ieguvums būs tiem skolotājiem, kas saskata lielo iespēju un potenciālu savu mācīšanas paņēmienu dažādošanai,» secina Edgars Bajaruns.

Foto: Publicitātes foto

«Microsoft misija izglītībā ir bagātināt mācību procesu ar tehnoloģijām, iedvesmojot skolēnus jauniem sasniegumiem un atbalstot pedagogus. Pilotprojekts apliecina - Minecraft: Education Edition sniedz skolēniem iespēju apgūt mācību vielu un sadarbības prasmes pazīstamā un aizraujošā, bet vienlaikus arī - izglītojošā vidē. Savukārt skolotāji kļūst par skolēnu pavadoņiem Minecraft mācību pasaulē, spēj radīt interesantus un unikālus mācību materiālus, veicinot motivāciju mācīties un zināšanu apguvi,» akcentē Renāte Strazdiņa, Microsoft Latvia vadītāja.

«Mūsu īstenotajos tehnoloģiju prasmju pilnveidošanas kursos vienmēr pārsteidz azarts un interese, ar kādu darbojas daudzi skolotāji. Tas sniedz milzīgu gandarījumu. «Minecraft skolas» projekts bija īpašs mums visiem. Tajā mācījās ikviens - skolēni, skolotāji un mēs - projekta vadītāji. Ļoti bieži bērni kļuva par skolotāju padomdevējiem spēles niansēs, savukārt spēles vidē iekļautie mācību satura elementi tika apgūti it kā «paši no sevis»,» atzīst «Datorzinību centra» valdes priekšsēdētājs Andris Ķikāns.

Foto: Publicitātes foto

Katrs projekta dalībnieks, projektu noslēdzot, saņēma diplomu un Minecraft: Education Edition licenci, lai varētu darboties spēles vidē arī turpmāk.

Minecraft spēles izglītojošā versija Minecraft: Education Edition ir atvērtās pasaules tipa spēle, kurā iebūvēti dažādi rīki, lai padarītu pieredzi izglītojošu. Skolotāji var plānot un veidot mācību saturu tā, lai spēles procesā skolēni apgūst mācību vielu un sadarbības prasmes.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu