IT nozares pārstāvji: Ar tehnoloģijām nepietiek – cilvēka loma kļūst arvien aktuālāka

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Arī tik tehnoloģiskā jomā, kā IT produktu un risinājumu tirdzniecība, centrālo lomu ieņem cilvēki un to savstarpējās attiecības. Tehnoloģiskais progress rada jaunu vidi, bet tajā cilvēciskās kvalitātes kļūst arvien nozīmīgākas un ir svarīgi šajā situācijā rast balansu. Ar šādu secinājumu noslēdzās IT industrijas partneru un tehnoloģiju konference «ELKO MeetUP», kurā tikās 600 lielākie sadarbības partneri un klienti, kā arī ražotāju pārstāvji no visas pasaules.

Konferencē, līdztekus tēmām par blokķēdēm, izplatītāju industriju, tehnoloģiju nozares attīstību, mākslīgo intelektu un digitāliem risinājumiem, visi runātāji uzsvēra cilvēcisko attiecību un kvalitāšu nozīmi. Uzmanība tika pievērsta arī tēmām par emocionālo inteliģenci, mērķu definēšanu un sasniegšanu, kritisko domāšanu, mileniāļu paaudzes prasībām darba vidē. Ir jāmācās izmantot tehnoloģijas unikālos veidos, lai gūtu konkurences priekšrocības, taču jāatceras, ka

tehnoloģiskais progress ir radījis jaunu pasauli, bet pamatā cilvēks tajā ir palicis tas pats.

Un šajā laikā no viņa tiek prasītas jaunas prasmes – spēja pielāgoties tempam, attīstīt cilvēciskās kvalitātes, piemēram, kritisko domāšanu, emocionālo inteliģenci.

Foto: Publicitātes foto

Lai attīstītu un nostiprinātu industrijas ekosistēmas, vienlīdz svarīga ir gan digitālā puse, gan – cilvēku iesaiste, un jāspēj starp šiem abiem aspektiem rast balansu. ELKO direktors Svens Dinsdorfs, atklājot konferenci, uzsvēra: «Tehnoloģijas ir paredzētas, lai uzlabotu efektivitāti, bet tās ir jāizmanto loģiski.

Ir lietas, ko nevar automatizēt, piemēram, patiesas attiecības pret klientu. Lai izceltos starp konkurentiem – cilvēcība ir atslēga.»

Vieni paši lielie dati, jaunākās tehnoloģijas, idejas neko nespēj dot, ja nav arī iesaistīti cilvēki, kuri var savā starpā dalīties zināšanām un attīstīt jaunus risinājumus.

Ir svarīgi inovāciju kultūru vispirms radīt uzņēmuma iekšienē, dot darbiniekiem iespēju domāt un rīkoties kā uzņēmējiem – tas ļaus ātrāk attīstīties arī biznesam. Šobrīd sabiedrība ir orientēta uz rezultātu, bet nereti tiek aizmirsts process, kas īstenībā dod lielāko apmierinājumu, uzsvēra Zuarguss, Latvijas Intelektuālās Attīstības fonda vadītājs. Savukārt mērķu sasniegšanu būtiski ietekmē tas, ka šobrīd cilvēks tiek pārsātināts ar informāciju, un, sākot darbu pie sarežģītiem uzdevumiem, ir viegli padoties prokrastinācijas procesam, pieslēdzoties mazāk svarīgiem uzdevumiem. Lai ātrāk un veiksmīgāk sasniegtu mērķus, īpaši svarīgi ir koncentrēties tikai vienam darbam, pierakstīt savus mērķus un meklēt iekšēju motivāciju, konferencē norādīja Andrejs Gavrilovs, ELKO Baltijas tirdzniecības direktors.

Viens no šī brīža lielākajiem izaicinājumiem tika iezīmēts arī lielais datu apjoms. Apzīmējums «analītiskā paralīze» jeb «analysis paralysis» raksturo situāciju, kad ir

iegūts tik daudz datu, ka uzņēmums vai tā darbinieks vairs nespēj izšķirt vērtīgo informāciju no pārējā datu fona,

minēja Accenture Latvija mārketinga vadītājs Edgars Lapiņš. Un tas būtiski ietekmē uzņēmuma spēju pieņemt tiešām izsvērtus lēmumus. Kā minēja Fils Raulijs (Phil Rowley), «PHD Global Business» inovāciju direktors, neskatoties uz neizmērāma daudzuma datu gigabaitu, kas atrodas internetā, reāli tiek izmantoti vien aptuveni 0,5% no datiem.

Foto: Publicitātes foto

Runājot par izplatītāju nozares tendencēm, paredzams, ka šogad lielākais progress noteikti būs vērojams mākoņošanas, drošības, lietu interneta un datu centru jomā, konferencē uzsvēra «Global Technology Distribution Council» Eiropas reģiona vadītājs Pīters Van Den Bergs (Peter Van Den Berg). Tomēr šis progress nav iespējams bez cilvēku iesaistes, norādīja Van Den Bergs: «Cilvēki ir galvenie, kuros jāinvestē līdzekļi – to zināšanas ir būtiski nepieciešamas izplatītāju nozarē.»

Atzīmējot ELKO 25. gadadienu, reģiona lielākie IT tirdzniecības jomas spēlētāji tikās konferencē «ELKO MeetUP». Tajā pulcējās ap 600 lielākie sadarbības partneri un klienti no Baltijas, Centrālās un Austrumeiropas, NVS un Ziemeļvalstīm, kā arī ražotāju pārstāvji no visas pasaules.

ELKO ir viens no lielākajiem Eiropas un Centrālāzijas reģiona IT produktu un servisu izplatītājiem. Šajā laikā no četru cilvēku idejas par uzņēmumu, kāpinot gan apjomu, gan efektivitāti, ir attīstījies ne vien Latvijas, bet arī reģiona līderis, kurš nodarbina vairāk nekā 700 darbinieku. ELKO šobrīd pārstāv 210 ražotājus, no kuriem 80 pievienojušies tieši pēdējos divos gados.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu