Kas ir virtuālā realitāte?

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edgars Kalmēns/TVNET

Virtuālā realitāte ir ar tehniskiem līdzekļiem uz jebkāda pamata veidota pasaule, kas tiek nodota cilvēkiem caur viņu maņām - redzi, dzirdi, ožu un citām. Ar datora palīdzību tas tiek nodrošināts ar divām maņām – redzi un dzirdi.

Nesen radusies virtuālās realitātes industrija attīstās ļoti ātri, tās straujo attīstību veicina lielā konkurence starp milzīgiem tehnoloģiju uzņēmumiem. Pazīstamākais un šobrīd populārākais ir Oculus Rift, kas savas spējas aktīvi demonstrē, izrādot savas tehnoloģijas pirms tirdzniecības sākšanas. Tam cenās līdzīgi ir: SAMSUNG GEAR VR, Google CardBoard, HTC VIVE. Šodien vairāk apskatīsim virtuālo realitāti no līdera - Oculus Rift skatpunkta.

Kā tiek panākts efekts?

Lai sagādātu virtuālās realitātes pieredzi, sistēmai ir vajadzīgs ekrāns un austiņas, kas nodrošina virtuālās vides atspoguļošanu lietotājam. Šīs abas ierīces tiek atbalstītas ar citām ļoti nepieciešamām iekārtām, kuras palīdz uztvert lietotāja galvas kustības: žiroskops, akselerometrs, magnetometrs – šo trīs iekārtu apkopojums vienā tiek saukts par «blakus realitātes trekeri» (Adjacent Reality Tracker). Šī tehnoloģija seko lietotāja kustībām un tās atspoguļo viņa maņām. Sākotnēji šī tehnoloģija ievāca datus par savu atrašanās vietu un pārvietojumu telpā ap katru no trijām trīsdimensiju asīm – 250 reizes sekundē (250 Hz), bet Oculus Rift komanda ir spējusi attīstīt šo tehnoloģiju līdz 1000 Hz. Rezultātā viņu izstrādātais produkts spēj sajust vismazāko kustību; tā spētu izšķirt katru mazāko jūsu kustību, pat ja jūs brauktu amerikāņu kalniņos zemestrīces laikā.

(attēlā Oculus Rift brilles bez korupusa, redzami daudzie sensori)

Ekrāns

Kustība tiek noteikta ārkārtīgi precīzi; lai lietotājs to varētu izbaudīt – tās atspoguļošanai ir nepieciešams lielas izšķirtspējas ekrāns ar ļoti maziem pikseļiem, jo virtuālās realitātes brilles ir ļoti tuvu lietotāja acīm. Papildus tam pirms brillēm ir īpašas lēcas, kuras ekrānā parādīto attēlu izliec tādā veidā, lai smadzenes nespētu to atšķirt no attēla, ko cilvēks uztver, esot telpā. Oculus Rift izmanto Samsung Galaxy Note 3 ekrānu, no kura aizvāktas visas telefona detaļas, kā arī skārienjutīgais panelis. Tā izšķirtspēja ir 1920 x 1080 pikseļi. Ekrāns tiek sadalīts divās 960 x 1080 pikseļu lielās daļās. Tā atjaunošanās ātrums ir 60 Hz, kas visu atspoguļo plūstoši.

Kontrolieri

Oculus Rift ir prezentējuši izstrādāto «Oculus Touch» spēles kontrolieri, kas izskatās kā uz pusēm pārdalīta spēļu pults. Šie kontrolieri rada vēl reālistiskākas sajūtas, jo atspoguļo lietotāja roku kustības virtuālajā vidē.

Oculus Touch

Attīstība

Nozares straujākā attīstība sāksies, kad katram būs iespēja tikt pie savām virtuālās realitātes brillēm un cita ekipējuma. Šobrīd ir pieejami tikai prototipi un izstrādātāju versijas, kuras tiek izmantotas, lai radītu lietotājiem tik ļoti vajadzīgo izklaidi. Pirmā no speciāli izstrādātajām virtuālās realitātes sistēmām pie lietotājiem nonāks 2016. gada pirmajā ceturksnī, kad Oculus Rift sāks tirdzniecību. Tiek plānots, ka tiks pārdoti 50 – 100 miljoni komplektu. Šis būs brīdis, kad spēļu tirgū iesaistīsies arī lielie datorspēļu izstrādes uzņēmumi, parādot, ko ir sagatavojuši attīstības posmā.

Virtuālās realitātes nepārspējamās sajūtas mūsu birojā radīja spēļu veikala Gabo.lv komanda no SIA UPSTREAK, kas savus pakalpojumu piedāvā gan ikdienas prezentācijās, gan pasākumos.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu