43% iedzīvotāju būtu gatavi piemaksāt par videi draudzīgu iepakojumu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Gandrīz puse jeb 43% iedzīvotāju būtu gatavi piemaksāt līdz astoņiem centiem par videi draudzīgu produktu iepakojumu, liecina SIA «Tetra Pak» veiktā pētījuma «Baltijas iedzīvotāju pārtikas izvēles un dzīvesstila paradumi» rezultāti.

Tas ir četras reizes vairāk nekā 2014.gadā, kad iedzīvotāji bija gatavi piemaksāt vidēji divus centus par videi draudzīgu iepakojumu. Piemēram, Igaunijā patlaban puse iedzīvotāju ir gatavi maksāt vairāk par videi draudzīgu iepakojumu, bet Lietuvā - 35% respondentu, jo svarīgs ir cenas aspekts.

Pētījumā secināts, ka Baltijas iedzīvotājiem ir svarīgi, lai pārtikas iepakojums būtu funkcionāls un ērts lietošanai, kā arī veselībai draudzīgs. Līdzīgi kā Igaunijā un Lietuvā, Latvijas iedzīvotāji uz iepakojuma galvenokārt pievērš uzmanību trīs lietām - derīguma termiņam, produkta nosaukumam un tā sastāvdaļām.

«Tetra Pak» veiktā pētījuma rezultāti arī atklāj, ka deviņi no desmit Latvijas iedzīvotājiem kartonu uzskata par videi draudzīgāko iepakojumu dzērieniem. Kartons ir arī populārākā izvēle pienam un augļu sulām. Piemēram, 76% Latvijas iedzīvotāju priekšroku dod augļu sulai kartona iepakojumā. Arī septiņi no desmit Baltijas iedzīvotājiem uzskata, ka videi draudzīga iepakojuma loma nākotnē pieaugs.

Kā iepriekš vēstīts, «Tetra Pak» veiktā pētījuma «Baltijas iedzīvotāju pārtikas izvēles un dzīvesstila paradumi» rezultāti liecina, ka mazāk nekā puse jeb 40% aptaujāto respondentu Latvijā norādījuši, ka iepakojums nav noteicošais faktors pārtikas produktu izvēlē.

Trešdaļai jeb 33% no visiem pārtikas produktu pircējiem, izvēloties produktus, iepakojums ir nozīmīgs faktors.

Pētījums veikts šī gada aprīlī sadarbībā ar tirgus un sociālo pētījumu aģentūru «Latvijas fakti», aptaujājot 3112 respondentu izlasi vecumā no 15 līdz 74 gadiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Kā liecina «Firmas.lv» informācija, «Tetra Pak» pērn apgrozīja 22,76 miljonus eiro, kas ir par 6% vairāk nekā 2014.gadā, kad apgrozījums bija 21,64 miljoni eiro. Uzņēmums pērn nopelnīja 424 745 eiro, kas ir par gandrīz 40% vairāk nekā 2014.gadā, kad uzņēmuma peļņa bija 304 489 eiro.

SIA «Tertra Pak» dibināta 1991.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 21 300 eiro. «Tetra Pak» pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai kompānijai «Tetra Laval Holdings BV».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu