Četras ticamas versijas par «Malaysia Airlines» lidmašīnas mīklaino pazušanu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: National Geographic

2014.gada 8.martā virs Indijas okeāna mīklainos apstākļos izgaisa lidsabiedrības «Malaysia Airlines» lidmašīna. Kopš tā brīža nav nekādu ziņu ne par 239 pasažieriem, ne apkalpes locekļiem, nav arī atlūzu. Ir vien teorijas par to, kas varēja vai nevarēja notikt liktenīgajā reisā.

TV kanāls «National Geographic» kopā ar pieredzējušiem aviācijas ekspertiem rūpīgi izanalizēja pieejamos pierādījumus un dokumentus. Lūk, četras ticamas versijas par iespējamo notikumu attīstību.

Kāds no pilotiem vēlējās izdarīt pašnāvību

«Inmarsat» speciālisti, izpētot pieejamos satelītu datus, izdarīja satriecošu atklājumu. Izrādās, lidmašīna turpinājusi sūtīt automātiskos signālus vēl septiņas stundas pēc pazušanas. Proti, laineris vēl vairākas stundas bija gaisā. Teorētiski degvielas bija pietiekami.

Foto: National Geographic

Turklāt pēc pēdējās sarunas ar dispečeriem lidmašīna strauji mainījusi maršrutu, trīs reizes pagriežoties pa kreisi, vispirms pavēršoties rietumu virzienā, pēc tam – uz dienvidiem, uz Antarktiku. Tas izmeklētājiem licis pieņemt, ka laineri kāds apzināti novirzījis no kursa un ka lidmašīnas pazušana un avārija varētu būt apzināta rīcība. Piemēram, kapteinis varēja izsūtīt otro pilotu pēc kafijas, ieslēgties kabīnē, un sākumā nevienam pat nerastos aizdomas par kaut ko nelāgu.

Kādā lidmašīnas daļā izcēlās ugunsgrēks

Reisa MH370 kravas dokumentu izpēte atklāja, ka tā vedusi 220 kg viegli uzliesmojošu litija – jonu bateriju. Teorētiski tās varēja aizdegties, un ugunsgrēks varētu izskaidrot gan pēkšņo kontaktu pazušanu, gan arī negaidīto pagriezienu pa kreisi trīs minūtes pēc pēdējās sarunas ar gaisa satiksmes kontrolieriem.

Foto: National Geographic

Eksperti gan apšauba, vai šāds hipotētisks ugunsgrēks patiešām varētu būt paralizējis visas iebūvētās vadības drošības sistēmas. Turklāt lidmašīnai ir vairākas tehniskas iespējas, kā nosūtīt ziņu par avārijas situāciju. Neviens šāds signāls saņemts netika.

Laineri piemeklēja tehniskas problēmas

«Boeing 777», kuru izmantoja «Malaysia Arlines», ir viens no visvairāk automatizētajiem laineriem pasaulē. Tā apkalpe var vienkārši ievadīt datus datorā un baudīt lidojumu. Lidmašīnas kapteinis Zaharijs Ahmads Šahs bija pilots ar 33 gadu pieredzi. Tiesa, otrajam pilotam Farikam Abdulam Hamidam nebija lielas pieredzes «Boeing 777» lidmašīnu vadīšanā.

Ierakstu izpēte liecina, ka lidmašīna pacēlusies gaisā atbilstoši protokolam un nekādas novirzes, nekādi signāli par iespējām briesmām nav konstatēti. Viss noticis kā parasti. «Sarunas ir tādas, kā pilotiem un lidojumu kontrolieriem parasti sazinoties,» raidījumā «Kas notika ar «Malaysia Airlines» reisu 370?» secina pieredzējušais aviācijas drošības eksperts Džons Nansī.

Foto: National Geographic

Gaisa satiksmes kontrolieri Kualalumpurā vēroja, kā lidmašīna šķērso Malaizijas gaisa telpu, un gatavojās kontroli nodot Vjetnamas kontrolieriem, taču laineris izgaisa no radaru ekrāniem.

Lidmašīna tika nolaupīta

Rūpīga liktenīgā reisa MH370 pasažieru datu pārbaude atklāja, ka divi no tiem lidmašīnā nokļuvuši nelegāli. Tādēļ pirmajās dienās pēc lidmašīnas pazušanas nopietni apsvērta versija par nolaupīšanu. Kaut vai tikai tādēļ, lai vēlāk pieprasītu izpirkuma maksu.

Lai arī pēc 11.septembra notikumiem pilotu kabīnes ir pārvērstas par cietokšņiem, lidmašīnas nolaupīšana ir iespējama. Piemēram, tualetes atrodas ārpusē, līdz ar to kapteinim un otrajam pilotam ik pa laikam nākas atstāt kabīni.

Uzzini vairāk par izmeklēšanu, ekspertu atklājumiem un noskaidro, kura versija varētu būt visticamākā, cikla «Aviokatastrofu izmeklēšana» 13. sezonas īpašajā raidījumā «Kas notika ar «Malaysia Airlines» reisu 370?» TV kanālā «National Geographic» 8.martā plkst. 22.00

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu