Izmeklētāji: «Germanwings» pilots gribēja iznīcināt lidmašīnu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Facebook

Viens no «Germanwings» avarējušās lidmašīnas pilotiem vēlējies iznīcināt lidmašīnu, atsaucoties uz Francijas izmeklētāju pausto, vēsta BBC. Francijas izmeklētāji, analizējot balss ierakstus, secinājuši, ka pilots pārņēmis lidmašīnas vadību un ar nolūku sācis augstuma samazināšanu. Otrs pilots, kurš tobrīd uz mirkli bija pametis pilota kabīni, palicis aiz aizslēgtām durvīm.

«Germanwings» lidmašīna «Airbus 320» otrdien ietriecās Alpu kalnos pēc tam, kad astoņas minūtes zaudēja augstumu. Bojā gājuši visi 150 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.

Saskaņā ar informāciju, kas atrodama lidmašīnas melnajās kastēs, avārijas brīdī vadības kabīnē atradās tikai viens no pilotiem.

Brīdī, kad galvenais pilots bija kabīni pametis, otrs pilots sācis samazināt lidaparāta augstumu.

Durvis no ārpuses atvērt nevar

Galvenais pilots pēcāk mēģināja pilota kabīnē atgriezties, taču palika aiz aizslēgtām durvīm. Vairumam komerciālo reisu lidaparātu pēc 11. septembra uzbrukumiem pilota kabīnes durvis ir īpaši stiprinātas, lai novērstu to uzlaušanas mēģinājumus, kā arī tās no ārpuses atvērt nav iespējams.

Balss ierakstos dzirdams, kā galvenais pilots klaudzina pie durvīm, sākotnēji tie ir klusi klauvējieni, kas vēlāk pāriet skaļos, un noprotams, ka pilots mēģina uzlauzt kabīnes durvis, taču neveiksmīgi. Tikmēr pilota kabīnē valdījis «absolūts klusums» un otrais pilots nekādi uz notiekošo ārpusē nav reaģējis.

Bija dzīvs līdz pat sadursmei ar zemi

Izmeklētāji arī paziņojuši, ka otrais pilots, kurš atradies pilotu kabīnē, bijis dzīvs līdz pat brīdim, kad notikusi sadursme ar zemi.

Publiskots arī otrā pilota vārds.

Tas ir 28 gadus vecais vācietis Andreass Ginters Lubitzs, kuram bija salīdzinoši maza lidošanas pieredze.

Viņš «Germanwings» un «Lufthansa» kompānijā strādājis kopš 2013. gada uzreiz pēc pilota mācību pabeigšanas, un viņam bija 630 stundu lidošanas pieredze.

Libitzs bijis no Montabauras pilsētas, kur dzīvojis kopā ar vecākiem. Viņam bijis arī dzīvoklis Diseldorfā. Pilots bijis arī aviācijas kluba «LSC Westerwald» biedrs, aizrāvies ar skriešanu un bieži piedalījies dažādās skriešanas sacensībās.

Lidmašīnas otrais pilots Andreas Gunters Lubitzs. Bilde no viņa iepriekš aktīvā Facebook profila
Lidmašīnas otrais pilots Andreas Gunters Lubitzs. Bilde no viņa iepriekš aktīvā Facebook profila Foto: facebook

«Ierakstos mēs dzirdējām, kā galvenais pilots lūdz otrajam pilotam pārņemt lidmašīnas vadību, un tad dzirdams, kā uz aizmuguri tiek atbīdīts pilota krēsls. Dzirdams, kā aizveras durvis,» informēja Marseļas prokurors Briss Robins. «Pēc tam otrais pilots paliek lidmašīnas vadībā. Kamēr viņš ir viens pats, otrais pilots aktivizē lidojuma monitoringa sistēmas pogas, lai aktivizētu lidmašīnas nosēšanos. Šīs darbības lidojuma augstuma kontrolei var būt bijušas tikai apzināta rīcība.»

«Visticamākā šīs informācijas interpretācija liek domāt, ka otrais pilots apzināti atteicās atvērt kabīnes durvis un ielaist galveno pilotu. Viņš nospieda pogu, lai liktu lidaparātam zaudēt augstumu. Viņš šo pogu aktivizēja mums pagaidām nezināmu iemeslu dēļ, taču šķiet, ka viņa nodoms bija lidmašīnu iznīcināt.»

Robins arī informēja, ka gaisa kontroles centru darbinieki vairākkārt mēģināja sazināties ar lidmašīnu, taču bez rezultātiem.

Varas iestādēm pagaidām nav informācijas, kas liktu domāt, ka otrais pilots Lubitzs būtu saistīts ar teroristiskām organizācijām. taču izmeklēšana vēl turpinās.

Pēdējās sekundēs melnās kastes ierakstos esot dzirdami vairs tikai kliedzieni.

«Nāve bija momentāna - lidmašīna kalnā ietriecās ar 700 kilometru stundā lielu ātrumu,» atklāja izmeklētāju pārstāvis.

Analizējot otrā pilota elpošanu, izmeklētāji secina, ka tā līdz pat beigām bija mierīga un neliecināja par trauksmi.

«Es domāju, ka pasažieri līdz pat pēdējam brīdim īsti nesaprata, kas notiek. Kliedzieni dzirdami tikai pēdējās sekundēs.»

Eksperti skaidro, ka galvenajam pilotam un apkalpei bija jābūt ārkārtas kodam, lai atslēgtu pilotu kabīnes durvis, ja tās paliek aizslēgtas no iekšpuses. Ja ar kodu durvis nav atveramas, tas iespējams tikai, ja kāds no iekšpuses manuāli un apzināti to nepieļauj.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu