Kuģa avārijā Kamčatkā - 54 bojāgājušie; komandā arī no Latvijas

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ohotskas jūrā, Krievijas Kamčatkas pussalas piekrastē, ceturtdien nogrimis zvejas kuģis. Traģēdijā dzīvību zaudējuši vismaz 54 cilvēki, 63 - izglābti. Uz kuģa bijuši kā Krievijas, tā arī vairāku citu valstu, arī trīs Latvijas, pilsoņi. Divi uz Krievijā nogrimušā kuģa bijušie Latvijas pilsoņi ir dzīvi; par trešo ziņu nav.

Kuģa apkalpē bija 132 cilvēki, no kuriem 15 vēl nav atrasti

Traleris «Daļnij Vostok» avarējis ap plkst.6.15 pēc vietējā laika. Uz kuģa atradās 132 cilvēki - 78 Krievijas pilsoņi un 54 ārzemnieki. Starp kuģa apkalpes locekļiem bija arī trīs Latvijas pilsoņi, 42 Mjanmas, četri Ukrainas un pieci Vanuatu pilsoņi. Lielākā daļa kuģa komandas bijuši Krievijas Sahalīnas salas iedzīvotāji.

Sākotnējā informācija liecina, ka traleris nogrimis pēc sadursmes ar dreifējošu ledus gabalu.

Divi uz Krievijā nogrimušā kuģa esošie Latvijas pilsoņi ir dzīvi; par trešo ziņu nav

Latvijas Ārlietu ministrija (ĀM) ir guvusi apstiprinājumu, ka divi no trijiem Latvijas pilsoņiem, kuri bija uz Krievijā nogrimušā zvejas kuģa «Daļnij Vostok», ir dzīvi, bet par trešo Latvijas pilsoni pagaidām ziņu nav.

Kā pastāstīja ĀM preses sekretārs Ivars Lasis, Latvijas vēstniecība Maskavā ir sazinājusies ar Krievijas Ārkārtas situāciju ministrijas reģionālo centru Sahalīnas salā un guvusi oficiālu apstiprinājumu, ka

uz Kamčatkas pussalas piekrastē avarējušā tralera bijuši trīs Latvijas pilsoņi.

Ir saņemta informācija, ka divi no šiem trim Latvijas pilsoņiem ir dzīvi, bet par vienu pagaidām nekādu ziņu nav, pastāstīja Lasis.

Viņš piebilda, ka ĀM turpina uzturēt kontaktu ar Krievijas Ārkārtas situāciju ministriju līdz precīzai apstākļu noskaidrošanai.

Glābšanas operāciju traģēdijas rajonā veic 26 kuģi

To apkalpes ir izcēlušas no ūdens 117 «Daļņij Vostok» apkalpes locekļus, no kuriem 54 bija gājuši bojā, bet 63 bija dzīvi, sacīja glābšanas centra pārstāvis.

Visi izglābtie apkalpes locekļi samērā

ilgu laiku bija pavadījuši Ohotskas jūras ūdenī, kura temperatūra nepārsniedz nulli grādu pēc Celsija,

un ir cietuši no smagas organisma atdzišanas. Viens no viņiem ir ļoti smagā stāvoklī, informēja Krievijas Ārkārtas situāciju ministrijas pārstāvis.

Lielais autonomais saldēšanas traleris «Daļņij Vostok» nogrima Ohotskas jūrā uz dienvidiem no Šeļehova līča.

Latvijas Jūras administrācija (LJA) informēja, ka zvejas kuģis «Daļnij Vostok»

savulaik piederēja Latvijas firmai AS «Baltic Marine Fishing Company».

Kompānija kuģi pārdeva, un tas izslēgts no Latvijas Kuģu reģistra 2014.gada 24.septembrī. «Firmas.lv» informācija liecina, ka kompānijas apgrozījums 2013.gadā bija 716 269 eiro, kas ir par 30% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt peļņa bija 7 595 eiro.

Uz jautājumu, vai LJA nesniegs atbalstu negadījumā cietušajiem jūrniekiem, administrācijā skaidro, ka atbalsta jūrniekiem jautājums ir Ārlietu ministrijas kompetencē, un, ja viņi bija arodbiedrības biedri, tad noteikti iesaistīšoties arī Latvijas Tirdzniecības flotes jūrnieku arodbiedrība.

Savukārt kompensācijas apjomi jūrniekiem esot atkarīgi no kompānijas un apdrošināšanas

Saskaņā ar Krievijas Jūras kuģniecības reģistra datiem traleris bija uzbūvēts 1989.gada novembrī Padomju Savienībā.

Kuģis būvēts 1989.gadā. Līdz 2014.gadam tas ar nosaukumu «Stende» kuģojis Baltijas jūrā un bāzējies Rīgā.

Pērn kuģi iegādājies uzņēmums «Magellan», un tas pārbraucis uz Krievijas Tālajiem Austrumiem, kur kuģim piešķirts jauns vārds. Tā bāzes osta bijusi Neveļska, Sahalīnā.

Kompānijai «Magellan» piederošais 5720 reģistra tonnu kuģis ir 104,5 metrus garš un apmēram 16 metrus plats. Tas ir pierakstīts Ņeveļskas ostā Sahalīnas salā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu