Fotostāsts: Modernās tehnoloģijas, koši zārki jeb kā nāvei jau laikus gatavojas japāņi

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Vairumā valstu aizgājēja bēru organizēšana gulstas uz tuvinieku pleciem. Taču japāņi pret savu gaidāmo nāvi izturas ar lielu nopietnību un tai gatavoties sāk pat gados jauni cilvēki. Saskaņā ar jaunāko modi valstī cilvēks jau laikus vēršas bēru namos, kas palīdz izvēlēties un pat «piemērīt» zārku, atrast īsto atdusas vietu un citas ar nāvi un bērām saistītas nianses.

Demogrāfi prognozē, ka tuvāko 50 gadu laikā Japānas iedzīvotāju skaits samazināsies par gandrīz 30 miljoniem, tāpēc bēru atribūtikas un plānošanas tirgus valstī arvien uzņem apgriezienus. Dažu gadu laikā apbedīšanas firmu skaits Japānā četrkāršojies, un šā aroda kopējā vērtība tiek lēsta ap 5,2 miljardiem ASV dolāru.

Interesanti, ka Japānā, kā jau moderno tehnoloģiju pioniervalstī, arī mūža nami sākuši domāt par to, kā apbedīšanas nozari modernizēt un padarīt pakalpojumu pircējiem pievilcīgāku. Piemēram, Tokijā atvērta viena no, iespējams, mūsdienīgākajām kapsētām. Tā būvēta kā milzīga kapeņu ēka, kurā kapi izvietoti daudzos stāvos. Cilvēks, kurš laikus plāno savu pēcnāves dzīvi, var izvēlēties sev vienu no kapavietām un nākt to apmeklēt.

Kapavietas īpašniekam tiek izsniegta magnētiskā karte, kuru noskenējot LED gaismās izgaismojas tieši viņam paredzētā kapa kopiņa.

Japānas bēru uzņēmumos klienti var apskatīt dažādu zārku modeļus un tos arī piemērīt. Tāpat tur iespējams līdz pēdējam sīkumam saplānot savas bēres, izvēlēties atdusas vietu un saņemt konsultāciju par to, kā uzrakstīt juridiski saistošu testamentu.

Japāņi šādās vietās arī labprāt iegādājas fotosesijas pakalpojumu, lai tiktu pie skaistām bildēm, kas tiktu izstādītas pavadītāju apskatei bēru laikā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu