Lielceļu pirāti izlaupa tālbraucējšoferu kravas (181)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Video vairs nav pieejams. Video vairs nav pieejams.

Latvijas tālbraucēju kravas šoferus apsēduši sauszemes pirāti. Šoferi vairs nespējot izturēt lielceļu laupītāju nekaunību, jo aplaupīšana notiekot lielos apmēros. Tālbraucēji atpūtas brīžos nakts tumsā neapgaismotos stāvlaukumos pat tiekot iemidzināti ar speciālu indi, lai laupītāji netraucēti varētu izsūknēt pat tonnu degvielas vai no kravas izzagt vērtīgas preces, tostarp pārtiku.

Tālbraucējšoferi vai ik dienas piedzīvojot sauszemes pirātu uzbrukumus. Furgonu kravas esot izlaupītas, degvielas tvertnes iztukšotas sausas, un to visu pavadot bailes par savu dzīvību. Tālbraucējšoferi vairs nespējot klusēt par šiem laupītāju sirojumiem. Tādēļ divi no šoferiem – Valdis un Nikolajs - savus bēdu stāstus uzticējuši LNT raidījumam Tautas balss.

Šoferiem iepūš indi, lai tie aizmigtu

Valdis stāstījis, ka tieši pēdējā laikā lielceļu laupītāji uzdarbojoties īpaši bieži, sevišķi degvielas zagļi. „Viņi uztaisa kravai griezumu, paver vaļā, paskatās, kas tajā ir iekšā, un novērtē, vai vajag vai nevajag. Par to šoferim jāmaksā 50 latu.” Arī Nikolajs Tautas balsij atzinis, ka tiekot izzagta degviela vai pārgriezts kravas pārvalks, lai izvilktu kādu preci.

Tālbraucējšoferi uzsvēruši, ka viņiem neesot piemērotu vietu, kur stāvēt, lai atpūstos no braukšanas. Atpūtas brīžus un ilgumu stingri regulē arī likumdošana. Turklāt šajās pieturas vietās notiekot reāla kaitniecība šoferu veselībai un dzīvībai. Valdis norādījis: „Iepūš caur stiklu vai loga gumiju kaut kādas indes, un šoferis aizmieg uz 24 stundām vai pat ilgāk.”

Degvielas tvertnes izsūknē tukšas

Valdis un Nikolajs izmisumā stāstījuši, ka Latvijas zagļi nesmādējot neko un zogot praktiski visu – datorus, pārtiku, konfektes un citas preces. Pēc viņu domām, zagļu nekaunībai neesot robežu, jo tie piebraucot blakus furgona kravai un pāris minūšu laikā ar īpaši sagatavotu tehniku izsūcot degvielas tvertnes sausas līdz pēdējam pilienam.

Valdis atzīst: „Zaglis piebrauks vienā pusē, paņems vienu bāku, un, ja būs gara šļūtene, tad izvilks un arī no otras paņems. Kad šoferis savas 9 vai 10 stundas nobraucis, noguris aizmieg atpūtas brīdī, tad viņi piebrauc blakām ļoti tuvu, atgriež vaļā korķi un trīs minūtēs bāka ir tukša. Tonnas vairāk nav!”

Šoferi baidās par savu dzīvību

Šoferi norādījuši, ka nakts laikā neapgaismotā stāvlaukumā pasargāt kravu neesot iespējams. Par savu drošsirdību un uzdrīkstēšanos aizsargāt kravu viens šoferis jau esot cietis no laupītāju rokas. Valdis baidoties kāpt ārā no auto, jo, iespējams, zagļi esot sagatavojuši pa nazim katrā rokā vai šaujamierocim.

Tābraucējšoferi par saviem bīstamajiem darba apstākļiem un izlaupītajām kravām, kā arī apgaismotu un drošu stāvvietu trūkumu jau esot informējuši atbildīgās institūcijas – autovadītāju asociāciju „Latvijas Auto” un Satiksmes ministriju.

Lūdz palīdzību, bet velti!

Valdis Tautas balsij uzsvēris: „Mūs neviens neuzklausa, mums nav kur iet - ne uz „Latvijas Auto”, ne pie policistiem, nekur.” Nerodot dzirdīgas ausis šajās iestādēs, tālbraucējšoferi sūdzējušies Tautas balsij, cerot, ka kāds sadzirdēs viņu neapskaužamo situāciju un meklēs risinājumus, lai situāciju uzlabotu un šoferus pasargātu no laupītāju uzbrukumiem.

Savukārt „Latvijas Auto” prezidents Valdis Trēziņš Tautas balsij piekrītoši apstiprinājis, ka tālbraucējšoferiem vajag drošas un apsargājamas autostāvvietas. Diemžēl šo problēmu atrisināt neesot viņu spēkos.

„Tomēr vajadzētu stāvlaukumos nodrošināt drošību, kas mums Latvijā praktiski nav: būvē ceļus, bet par stāvlaukumiem nedomā neviens,” atzīst Trēziņš. Viņš informējis, ka uz galvenajiem ceļiem, kas iet Krievijas virzienā, neesot stāvlaukumu, tāpēc šoferi atpūšoties pie degvielas uzpildes stacijām, kas esot zināmā veidā risks.

Trēziņš norādījis, ka visvairāk stāvvietu tālbraucējšoferiem vajadzētu tieši uz tranzīta ceļiem pie Jēkabpils un Salaspils. Trēziņš noteicis: „Domājot par perspektīvu, par nākotni - kas tā par tranzīta zemi, ja nav šīs lietas sakārtotas? Domāju, ka tas var bremzēt tranzīta plūsmas.”

SM negrasās risināt tālbraucēju problēmas

Tikmēr Satiksmes ministrijas Sauszemes transporta departamenta vadītāja vietnieks Māris Pēkalis Tautas balsij noraidījis viedokli, ka nedroši un bīstami tranzīta ceļi varētu radīt kādus zaudējumus tautsaimniecībai. Pēkalis sacījis: „Nedomāju, ka nesīs zaudējumus, jo šādu stāvlaukumu izveidošanā un uzturēšanā ir jāiegulda līdzekļi un tie atmaksāsies tikai pēc ļoti daudziem gadiem.”

Satiksmes ministrijas pārstāvja rīcībā bijuši aprēķini, proti, esot vajadzīgi vismaz 8 miljoni latu, lai izveidotu stāvlaukumu 50 mašīnām un lai tas būtu apsargājams. Pēkalis uzskatot, ka deviņas stāvvietas esot pietiekami daudz, lai šoferi justos droši: „Pie katras mašīnas Iekšlietu ministrija nevar pielikt kādu policistu, un saprotu arī šoferus, kas baidās izkāpt no kabīnes, lai nesavainotu un nebeigtos sliktāk.”

Pēkalis atzinis, ka šoferim esot iespēja izplānot savu \maršrutu - tas ir viens no risinājumiem. „Viegli ir nogāzt uz to, ka tā ir valsts atbildība, un pateikt - jūs risiniet, mēs brauksim.”

Tālbraucējšoferi nobrieduši streikam

Lai gan atbildīgās iestādes izprot tālbraucējšoferu bažas, visticamāk, viņiem vēl nāksies pacīnīties par saviem darba apstākļiem un lielceļu pirātu aizbaidīšanu. Tautas balss informēja, ka tālbraucēji esot nolēmuši nepadoties un, ja viņu lūgumi pēc palīdzības netikšot uzklausīti un situācija uz ceļiem paliks nemainīga, tad šoferi draud ar streiku.

Komentāri (181)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu