Kā atgūt sabiedriskajā transportā, vilcienā vai lidostā pazaudētās mantas? (9)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/LETA

Vairums iedzīvotāju regulāri izmanto dažāda veida transportu: gan pilsētas sabiedrisko, gan dzelzceļa, gan avioreisus. Tomēr šajos transporta līdzekļos diezgan regulāri tiek pazaudētas mantas. «Rīgas satiksme», «Pasažieru vilciens» un aviokompānija «AirBaltic» vēsta, kā viņu pasažieri pazaudētās mantas var atgūt.

Lai atgūtu savas sabiedriskajā transportā pazaudētās mantas, steidzīgi jāinformē «Rīgas satiksme»

«Rīgas satiksmes» pārstāve Baiba Bartaševiča iesaka: ja sabiedriskā transporta pasažieris ir pazaudējis mantas, jāzvana uz telefonu 80001919.

«Sabiedriskajā transportā pārvietojas ļoti liels skaits pasažieru, tāpēc arī mantas aizmirstas vai pazūd gandrīz katru dienu. Aizmirstās un nozaudētās mantas ir ļoti dažādas – e-taloni, pases, mobilie tālruņi, lietussargi, cimdi, sporta somas, pogas, bērnu mantas, iepirkumu maisiņi utt.,» stāsta Bartaševiča.

Viņa skaidro: jo ātrāk pasažieris attopas par aizmirsto mantu, jo lielāka iespējamība, ka tā atradīsies, un šādos gadījumos ir atrasti gan mobilie tālruņi, gan portatīvie datori.

«Gadījumā, ja nozaudētā manta atrodas, to var saņemt atkarībā no situācijas – ja pasažieris attopas ātri, jādodas mantai pakaļ uz galapunktu, ja pēc vairākām dienām - uz kādu no parkiem vai depo,» skaidro «Rīgas satiksmes» pārstāve.

Tās aizmirstās mantas, kas nonāk «Rīgas satiksmes» glabātuvē, tiek reģistrētas žurnālā, un tām tiek piešķirts numurs, lai to īpašnieks tās vieglāk varētu atgūt.

Vilcienā pazaudētās mantas Rīgas Centrālajā stacijā netiek uzglabātas ilgāk par trim dienām

Ja pasažieris ir pazaudējis savas mantas kādā no vilcieniem, jāzvana uz «Pasažieru vilciena» klientu apkalpošanas centru 67232135 (darba laiks katru dienu plkst. 7.00 – 22.00), stāsta «Pasažieru vilciens» pārstāve Ieva Miežubrāle.

Viņa arī atgādina: ja mantas atrodas Rīgas Centrālajā stacijā ilgāk par trim dienām, tās tiek nogādātas policijā.

85% vilcienā nozaudēto mantu tiek atgūtas

«Pasažieru vilciena» pārstāve piebilst, ka šogad visus nozaudētos planšetdatorus, fotoaparātus un mobilos telefonus veiksmīgi atdeva to saimniekiem.

«Ja atrodam dokumentus un naudas makus, tad mēģinām operatīvi sazināties, izmantojot sociālos tīklus, kā arī, ja atrodam naudas makā bankas kartes, tad sazināmies ar banku un lūdzam par to informēt klientu. Kopumā šogad 85% gadījumu mantas ir atdotas to īpašniekiem,» skaidro Miežubrāle.

Vilcienu pasažieri vairāk uztraucas par mazāk vērtīgām nozaudētajām mantām

«Kāda vecmāmiņa no Daugavpils veda sālītu speķi savam mazdēlam, bet aizmirsa to vilcienā. Viņa ļoti pārdzīvoja un vairākkārt vērsās pie mums ar jautājumu – vai vēl nav atrasts? Diemžēl mums to neizdevās atrast. Esam novērojuši, ka par mazāk vērtīgām lietām - cimdiem, šallēm, lietussargiem u.c. cilvēki uztraucas vairāk nekā par vērtīgām,» atklāj «Pasažieru vilciena» pārstāve.

Viņa piemin, ka katru dienu vilcienos vidēji tiek pazaudētas ap trim mantām.

Lidostā par pazaudētajām mantām to saimnieks saņem kompensāciju

Aviokompānijas «AirBaltic» pārstāvis Jānis Vanags norāda: ja pasažieris jebkurā lidostā nesaņem savu bagāžu (to nevar atrast), aviokompānija izmaksā kompensāciju līdz 1200 eiro apmērā. Manta pēc pazušanas brīža tiek meklēta 21 dienu. Ja tā netiek atrasta, tā tiek uzskatīta par pazaudētu.

Tomēr Vanags vēsta, ka nozaudētās mantas pārsvarā tiek atrastas. Pērn pazuda ap 1000 mantu, gandrīz visas tika atgūtas. Turklāt tās tiek piegādātas klientam uz mājām bez maksas. Nozaudētās mantas uzglabājas «Lost and found» servisā.

Ja pasažieris nesaņem vai pazaudē savu bagāžu, jādodas uz iepriekš minēto pazudušo mantu servisu. Vanags piebilst, ka šādi servisi ir visās lidostās.

Komentāri (9)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu