Šogad saistībā ar auto zādzībām aizturēti 119 cilvēki

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānšāviņš no video

Šogad desmit mēnešos Valsts policija (VP) aizturējusi 119 cilvēkus, kas saistīti ar automašīnu zādzībām. Tāpat aizturētas 17 auto zagļu organizētas grupas, kurās darbojās vietējie un ārvalstu iedzīvotāji, žurnālistiem pastāstīja Kriminālpolicijas priekšnieks Andrejs Grišins.

Pēdējā no grupām aizturēta novembra beigās Salaspilī. Šajā grupējumā darbojās Lietuvas iedzīvotāji, kas īpaši bija iecienījuši «Toyota Corolla Verso» markas automašīnas. Policija noskaidrojusi, ka garnadži periodiski apmeklējuši Latviju, lai pastrādātu šeit noziegumus.

Patlaban grupai inkriminētas piecu automašīnu zādzības. Grupai izņemtas arī zādzību izdarīšanas ierīces.

Grišins pastāstīja, ka šī gada desmit mēnešu statistika nav iepriecinoša, jo par 13% pieaudzis automašīnu zādzību skaits. Šogad kopumā meklēšanā bija 781 transportlīdzeklis, bet atrasti 390 transportlīdzekļi. Visvairāk zagtas "Volkswagen", "Audi", "BMW", "Toyota", Mercedes-Benz" un "Honda" automašīnas. Tāpat visvairāk zagtas no 2006. līdz 2008.gada izlaiduma automašīnas. Visretāk zagtas "Hyundai", "Mitsubishi" un "Ford" markas automašīnas.

Pērn zagtāko transportlīdzekļu sarakstu topu veidoja «Volkswagen», «Audi», «Toyota», «Honda» un BMW.

SIA «Autonams» veiktais pētījums liecina - jo jaunāks auto, jo retāk ir uzstādītas papildu aizsardzības sistēmas. Kopumā pētījumā pārbaudītas 4402 riska grupas automašīnas. Divas trešdaļas ir ļoti viegls mērķis zagļiem, jo nav adekvāti aprīkotas pret zādzībām, šodien žurnālistiem pastāstīja SIA «Autonams» drošības eksperts Edvīns Panders.

«Ko nozīmē adekvāti? Daudzi cilvēki saka, ka viņiem ir rūpnīcas aizsardzības sistēmas. Patiesība rāda, ka zagļi ir gatavi to apiet, jo iekārtas ir izgatavotas tādas, ar kurām ir iespējams neitralizēt oriģinālās pretaizdzīšanas sistēmas. Realitāte rāda, ka apiet oriģinālās pretaizdzīšanas ierīces ir vienkārši un tas prasa sekundes. Tātad automobilis, kas aprīkots tikai ar rūpnīcas sistēmām ir neatbilstošs šodienas zagļu kompetencei un tehniskajai gatavībai. Tad nav brīnums, ka ir zādzību pieaugums,» norādīja Panders.

«Autonams» un policijas veiktais eksperiments liecina, ka ar atbilstošu ierīci, kāda ir zagļu rīcībā, bez īpašnieka atslēgām automašīnu, kas ir aprīkota tikai ar oriģinālajām aizsardzības sistēmām, ir iespējams nozagt 29 sekundēs. Tas gan ir, neskaitot laiku, kas nepieciešams durvju atvēršanai, taču tam arī nepieciešamas vien sekundes.

Grišins pastāstīja, ka zagļiem pieejamās automašīnu aizdzīšanas ierīces ir «roku darbs», kas netiek rūpnieciski ražotas. «Ir cilvēki, kas pieprot elektroniku un pēta autotransportu. Ja ir nauda ko investēt, tad viss ir iegūstams internetā», piebilda Grišins.

Panders savukārt norādīja, ka zagļu aprīkojumam par pamatu tiek ņemtas autoservisos pieejamas diagnostikas iekārtas, kas nav paredzētas noziedzīgiem mērķiem. Vēlāk pielietojot attiecīgas zināšanas, iekārtām tiek veiktas izmaiņas.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu