Septembrī TP kļuvusi par populārāko partiju; seko ZZS, PCTVL un JL

 

Septembra beigās par populārāko partiju Latvijā kļuvusi Tautas partija (TP), savukārt "Jaunais laiks" joprojām atrodas tikai ceturtajā vietā, liecina "Latvijas faktu" aptauja, kas veikta pēc laikraksta "Diena" pasūtījuma.

Septembra beigās par TP savas balsis bijuši gatavi atdot 13,3% aptaujāto vēlētāju salīdzinājumā ar 9,8% augustā, par Zaļo un zemnieku savienību (ZZS) - 12,1% salīdzinājumā ar 11,5% augustā, par apvienību "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" (PCTVL) - 9,2% salīdzinājumā ar 10,4% augustā, bet par JL - 8,1% salīdzinājumā ar 9,5% augustā.

Paceļoties par 3,5 procenta punktiem partiju popularitātes skalā, TP septembrī pirmoreiz ieņēmusi pirmo vietu partiju popularitātes pētījumā. Šādu pozīciju tā neesot izpelnījusies jau gadiem, kad populārākā partija bija JL. Tagad JL noslīdējis uz ceturto pozīciju. Kā raksta "Diena", "zīmīgi, ka TP popularitāte pieaugusi tieši laikā, kad ik pēc dažām minūtēm TP ministri tiek slavināti radio un TV reklāmās, ko apmaksā partijas biedra un premjera Aigara Kalvīša (TP) biroja vadītāja Jurģa Liepnieka organizācija "Sabiedrība par vārda brīvību"".

Reklāma

Latvijas Pirmās partijas un "Latvijas ceļa" (LPP/LC) apvienības reitings septembrī ir palielinājies par 1,4 procentpunktiem, sasniedzot 6,3%. Par apvienību "Tēvzemei un brīvībai"/LNNK (TB/LNNK) septembra beigās būtu gatavi balsot 5,8% aptaujāto vēlētāju salīdzinājumā ar 6,6% augustā, par "Saskaņas centru" - 5,7% salīdzinājumā ar 4,7% augustā, par Latvijas Sociāldemokrātisko strādnieku partiju - 3,3% salīdzinājumā ar 3,8% augustā, par "Jaunajiem demokrātiem" - 2,4% salīdzinājumā ar 1,9% augustā, par "Dzimteni" - 1,7% salīdzinājumā ar 1,1% augustā, par Pensionāru partiju - 1,4% salīdzinājumā ar 0,4% augustā, bet par "Visu Latvijai" - 1,1% salīdzinājumā ar 1,8% augustā.

Savu politisko izvēli septembra beigās joprojām nebija izdarījuši 16,7% vēlētāju salīdzinājumā ar 21,2% augustā, bet 10,5% bija norādījuši, ka nepiedalīsies vēlēšanās. Augustā vēlēšanās neplānoja piedalīties 10,9% aptaujāto vēlētāju.

"Latvijas faktu" vadītājs Aigars Freimanis atzinis, ka sava daļa popularitātē ir intensīvajām reklāmām, taču arī norādījis, ka nozīmīgu artavu ieguldot Kalvīša "ulmaniskais" saimnieka tēls. Līdzīgi ar diskutablajām Ērika Stendzenieka pozitīvisma reklāmām viņš saista LPP/LC panākumus, jo reklāmiski apvienība ir "vislabāk iepakota". Līdzīgi ZZS panākumus, pēc Freimaņa domām, nodrošina premjera kandidāts Ventspils mērs Aivars Lembergs.

JL kritumu Freimanis skaidrojis ar nekonkrēto piedāvājumu - cīņu ar korupciju un veco politisko eliti, kas nav mainījusies jau četrus gadus. Savukārt TB/LNNK pozīciju nedaudz virs 5% sociologs saista ar pārāk vēlo uzsvara maiņu no nacionālisma uz sociāli ekonomiskajām problēmām.

PCTVL zīmols jau gadiem partijai nodrošinot atpazīstamību, bet kā konkurents nelatviešu vēlētāju flangā tai parādoties "Saskaņas centrs", kas, pateicoties vēlētāju uzrunāšanai namu pagalmos, spējis pacelties pāri 5% barjerai.

Kā ziņots, Freimanis ir paziņojis, ka ar partiju reitingiem vairs brīvi sabiedrību neiepazīstinās, lai nedotu iemeslu partiju spekulācijām un sūdzībām tiesībsargājošās institūcijās, ka firma it kā apzināti falsificē pētījumu rezultātus.


Apskati arī citus rakstus par šīm tēmām:

Seko mums Facebook lapā

Māja
Māja, Salaspils, 99500 EUR
Komercplatība
Komercplatība, Rīga, 69000 EUR
Komercplatība
Komercplatība, Rīga, 400 EUR