Brīvības gatvē satiksmes intensitāte sasniedz 20000 mašīnas diennaktī, 2010. gadā šis skaits dubultosies, prognozē akciju sabiedrība „Ceļu projekts”, kas veic priekšizpēti trases Via Baltica ievadam galvaspilsētā no Juglas puses. Jau tagad sastrēgumi Brīvības gatvē bojā autovadītāju nervus. Tāpēc paralēli šai maģistrālei paredzēts izbūvēt ātrgaitas trasi no Jaunciema gatves līdz Vairoga ielai.
Brīvības gatvei Rīgā būs dublieris (12)
Edgars Strods, RD Satiksmes departamenta direktora vietnieks: “Viņa ievērojami atslogotu esošo Brīvības gatvi. Brīvības gatve saglabātos priekš sabiedriskā transporta un priekš tiem, kas tur dzīvo, bet tie, kas izmantoja iebraukšanai no Saulkrastu puses, izmantotu jauno trasi.”
Report.: Jaunā maģistrāle ietilpst arī pilsētas plānos, tālāk tā vestu uz Ziemeļu tuneli un Dienvidu tiltu. Tomēr pašreizējos variantos trases ceļā stāv mājas, tā šķērsos arī Jaunciema gatves dārziņus pie Ķīšezera, un netālu ir Jaunciema dabas liegums. Taču, kamēr nav tehnisko risinājumu, nav arī skaidrības, kas ar to visu notiks.
Anatolijs Gulbis, a/s „Ceļu projekts” direktors: “Jo satiksme pilsētā ātrāka, jo mazāk izmešu, jo mazāks trokšņu līmenis, bez tam ātrgaitas maģistrālē samazinās transporta negadījumu skaits, jo tiek izslēgti krustojumi vienos līmeņos.”
Report.: Lai jau priekšizpētes laikā gūtu skaidrību par iespējamām grūtībām, ceļot Brīvības gatves dublieri, no pirmdienas nedēļas garumā Attīstības departamenta telpās konsultanti uzklausīs sabiedrības viedokli un atbildēs uz jautājumiem. Paredzēts, ka trase gatava varētu būt 2010. gadā, tomēr, kad projekts iegūs konkrētas aprises, savs vārds būs jāsaka arī vienkāršajai tautai.