Daimler kukuļus devis ne tikai Rīgā, bet arī Ventspilī (61)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/LETA

Iespējams, ka skandāls par ierēdņu un deputātu nebūt ne nesavtīgo mīlestību pret Mercedes autobusiem ir ne tikai Rīgas problēma un ne tikai piecus gadus sena.

Saskaņā ar dokumentu kopijām Ventspilī pagājušajā gadā municipālā kompānija “Ventspils reiss” veikusi konkursu par 21 autobusa iepirkšanu. Noteikumi, kā atzinis Iepirkumu kontroles birojs, bijuši izveidoti tikai kompānijai Daimler un faktiski izslēdza no konkursa citus pretendentus.

Konkursā, ko pagājušajā gadā izsludināja municipālais uzņēmums “Ventspils reiss”, runa bija par sešu transporta grupu iepirkumu – no maziem pilsētas līdz lieliem starppilsētu transportlīdzekļiem, kopumā 21 transportlīdzekli. Tālāk sākās dīvainības ar noteikumiem – uz konkursa uzvaru acīm redzami tika virzīts viens konkrēts uzņēmums,  stāstīja Valsts kontroles vadītāja Ingūna Sudraba.

Tehniskās prasības (transporta izmēri, ietilpība, apjoms un dzinēja jauda) bija sastādītas tā, ka visās sešās transporta grupās tām atbilda tikai viens uzņēmums – Daimler.

Citu marku modeļi – MAN, Volvo, Scania, Volkswagen, Setra, Irisbus, nejauši vai ne, taču tika izslēgti no spēles. Rezultātā Iepirkumu kontroles birojs atcēla konkursu, un no protokola uzreiz skaidrs, kādēļ.

Piemēram, kompānijai “Ventspils reiss” bijis vitāli svarīgi, lai vidējas ietilpības reisu autobusos dzinēja apjoms būtu vismaz 7000 kubikcentimetru un nekādā gadījumā 6871 kubikcentimetrs kā citu marku autobusiem. Sarežģīta aina ar lielajiem autobusiem: konkurentiem dzinēja apjoms 10,5 litri, bet “Ventspils reiss” vēlas ne mazāk kā 11, kā Mercedes, nevis kā MAN.

Komentāri (61)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu