160 jauni fotoradari. Kad, kur un ko tie mainīs? (276)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Drīzumā uz Latvijas ceļiem parādīsies 160 jauni fotoradari. Satiksmes uzraudzības biroja vadītāja Vineta Mistre intervijā portālam TVNET pastāstīja, ka šo radaru uzņemtās fotogrāfijas apstrādās un pārkāpējam nosūtīs privāts uzņēmums, kuru noskaidros konkursā. Policija ar jaunajiem radariem būs maz saistīta. Mistre prognozēja, ka līdz ar lielo fotoradaru skaitu pieaugs arī sūdzību skaits.

Patlaban Ceļu policijas rīcībā ir četri fotoradari, bet par vēl 160 līdzīgu radaru iegādi patlaban notiek iepirkuma procedūra: "Cerams, šis process beigsies ar rezultātu un mēs varēsim iegādāties šo lielo fotoradaru skaitu, kas, protams, tādējādi ļaus mums vairāk darboties citās ceļu satiksmes uzraudzības jomās, formēt negadījumus un fiksēt citus pārkāpumus."

Konkursa rezultāti vēl nav zināmi: "Viss ir procesā." Iepirkums varētu noslēgties "kaut kur vairāk uz rudens pusi".

Vai jau rudenī būs uz ceļiem?

Komentējot iekšlietu ministres Lindas Mūrnieces (JL) iepriekš teikto, ka jau līdz rudenim radarus varētu izvietot uz ceļiem, Mistre teica: "Grūti pateikt. Tas atkarīgs no konkursa rezultātiem, kā arī, vai tos apstrīdēs. (..) Labākajā gadījumā šī darbība varētu sākties rudenī." Radaru uzstādīšana notiks pakāpeniski, "ne vienā dienā".

Paredzēti "melnajos punktos"

"Tie ir samērā lieli kapitālieguldījumi, un, protams, ir kaut kādas vietas, kaut kādi ceļu posmi, kur tas ir vairāk aktuāli un vairāk nepieciešami – kur notiek vairāk negadījumu," policijas pārstāve raksturoja pakāpenisku radaru izvietošanas plānu.

Kā iespējamās vietas, kur radarus varētu novietot, Mistre minēja Rīgas apvedceļu un Rīgas reģionu.

Tajā ir visvairāk ātruma pārkāpumu, kā arī notiek visvairāk negadījumu ar smagām sekām. "Tās būtu primārās vietas, kur uzstādīt fotoradarus," viņa teica un atklāja, ka jau ir apzinātas konkrētās vietas, kur jaunos radarus izvietos. Radaru atrašanās vietas arī mainīsies.

Fotoradari - prioritāte

Ceļu policija izmanto arī rokas un video radarus: "Pamatā mēs cenšamies vairāk darboties ar video radariem, kas ir automašīnās, lai tādējādi nestāvētu lieku reizi uz ceļa, bet varētu uzraudzību veikt, patrulējot automašīnās."

"Šobrīd prioritāte ir fotoradariem, jo mēs tos varam novietot vietās, kur ne vienmēr iespējams uzraudzīt satiksmi ar cilvēkresursiem," viņa skaidroja.

Lielākā daļa darba - privāto rokās

Mistre pauda cerību, ka no jaunajiem fotoradariem iegūtā informācija nebūs jāapstrādā Ceļu policijai, bet gan to veiks pats privātais uzņēmums, kurš radarus arī uzstādīs un uzraudzīs. "Tas ir iepirkuma procedūras jautājums, un tikai gala rezultātā varēs pateikt, kā tas izskatīsies," viņa teica.

"Faktiski policija tikai pieņems lēmumus. Ja gadījumā kāds šos lēmumus apstrīdēs, mēs tos izskatīsim. Policijai šī funkcija ir salīdzinoši mazā apjomā. Mums ir tikai lēmumi un attiecīgi pēc tam apstrīdēšana," viņa skaidroja iespējamo jauno kārtību. Ja to apstiprinās, konkursā uzvarējusī kompānija radarus uzstādīs un uzraudzīs. Tā arī apstrādās radaru uzņemtās fotogrāfijas un nosūtīs tās pārkāpējam.

Mistre atzina, ka "policijai diemžēl patlaban resursu nav", bet fotoradaru ieviešana, sadarbojoties ar privātuzņēmēju un pērkot no viņa pakalpojumu, ir variants, kā šo situāciju zināmā mērā risināt.

Līdz ar jauno radaru ieviešanu policijā palielināsies sūdzību skaits un policijas darbiniekiem vajadzēs vairāk laika veltīt to izskatīšanai,

viņa prognozēja. "Ja jau reiz būs tik daudz fotoradaru, tad attiecīgi mainīsies arī darba specifika. Noteikti vienu krietnu daļu cilvēku vajadzēs novirzīt šim pasākumam," Mistre lēsa.

Līdz ar fotoradaru uzstādīšanu Ceļu policijā mazāk izmantos video un rokas radarus. To patlaban ir vairāk nekā 300. "Mēs līdz ar to varēsim vairāk patrulēt ielās, jau ar savu klātbūtni novērst pārkāpumus. Un ir jau arī virkne citu pārkāpumu paralēli ātruma neievērošanai. Mums ir arī luksoforu signālu neievērošana, ceļa zīmju neievērošana utt."

Iespējams, daļu policistu novirzīs citiem darbiem

Jautāta, vai līdz ar fotoradaru ieviešanu varētu atbrīvoties no daļas darbinieku, Mistre teica: "Pagaidām es šo jautājumu komentēt nevaru, jo vispirms jābūt procedūrai. Tad, kad tas patiešām būs noticis, tad arī redzēsim, kādi būs tie rezultāti un varēsim plānot kaut ko tālāk."

Iespējams, daļu darbinieku novirzīs citiem darbiem: "Ja jau reiz ir fotoradari, manuprāt, nebūtu īsti lietderīgi izmantot rokas radarus šādā apjomā, kā patlaban. (..) Mūsu prioritāte, pirmkārt, ir ceļu satiksmes negadījumu noformēšana un tad arī attiecīgi viss pārējais darbs ceļu satiksmes uzraudzībā."

Fotoradari lieti noder

Fotoradari atklāj lielu daļu atļautā ātruma pārkāpēju. "Vienmēr pavasarī ir tāda situācija, ka cilvēki grib izbaudīt pavasara priekus, un, protams, atļauties pabraukt ātrāk. Ātrums ir tieši pavasara un vasaras sezonas problēma."

"Ļoti lielu ieguldījumu šajā procesā dod fotoradari. Tos mēs varam izmantot arī tādās vietās, kur nav iespējams izmantot policistus," Mistre sacīja un kā piemēru minēja tiltus un citus brauktuves posmus, kur nevar apstāties.

Fotoradaru izmantošana notiek pietiekami efektīvi un "līdz ar fotoradaru ieviešanu izdevies samazināt ātrumu uz ceļiem".

Komentāri (276)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu