Dienvidu tiltam naudas nepietiek; sāk jaunus vērienīgus projektus (180)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Rīgas Dome (RD) plāno aizņemties vismaz 30 miljonus latu jaunu projektu uzsākšanai. Tajā pat laikā Rīgā ir jau sākti un naudas trūkuma dēļ apstādināti citi, daudzus miljonus vērti projekti, TVNET informēja pašvaldībā.

"RD vadība saimnieciskajos jautājumos pieņem nepamatotus, izšķērdīgus un brīžiem pat dīvainus lēmumus, kas liek domāt, ka vadība apzināti neturpina iesāktos projektus, bet sāk sev vēlamu jaunu projektu īstenošanu," sašutuši ir RD "Pilsoniskās savienības" (PS) deputāti.

Kā skaidro deputāti, RD lēmums par aizņēmumu paredz šogad 18,6 miljonus, bet nākamgad 13,3 miljonus latu Austrumu maģistrāles ietvaros tērēt Viestura prospekta un Meža prospekta satiksmes pārvada būvniecībai.

Dienvidu tilts paliek pusratā

Jau vēstīts, ka Dienvidu tilta trešās kārtas būvdarbiem šogad nepieciešami aptuveni desmit miljoni latu, bet pašvaldība šim nolūkam savā investīciju programmā šogad ir paredzējusi tikai 2,7 miljonus. Rīgas mērs  publiski ir paudis, ka neredz iespējas Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības turpināšanai Pārdaugavā finanšu trūkuma dēļ. Turklāt domes vadība negrasās izvērtēt būvniecības laikā pieļautos finanšu pārkāpumus ar nolūku piedzīt izšķērdēto naudu no vainīgajām amatpersonām, norāda PS.

Par spīti tam, ka naudas trūkst Dienvidu tiltam un vairākus gadus Dienvidu tilta apkārtnes iedzīvotājiem būs jādzīvo praktiski milzīgā būvlaukumā, finansējums ir atrasts Austrumu maģistrāles būvniecībai un tālākai projektēšanai.

Deputāti atgādina, ka Austrumu maģistrāle savienos Dienvidu tiltu ar Viestura prospektu. Rīgā ir sākts būvēt Austrumu maģistrāles posms no Gaujas ielas līdz Meža prospektam – tas ir 1,8 km garš ielas posms ar 4 joslu brauktuvi, kas atradīsies starp Meža kapiem un Mežaparku. Finansējums Austrumu maģistrālei šogad paredzēts 2 177 507 latu apjomā un tiks ņemts no jau pieminētās investīciju programmas. Turklāt ar domes lēmumu šogad ir apstiprināts aizņēmums Viestura prospekta un Meža prospekta satiksmes pārvada būvniecībai līdz pat 18 617 802 latiem.

Portāls TVNET jau vēstīja,  ka pašreizējā situācijā Rīgas dome neredz iespējas Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības turpināšanai Pārdaugavā. Pašvaldība bija cerējusi šogad saņemt aptuveni septiņus miljonus latu Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma, bet tagad līdzekļu piešķiršana esot apdraudēta.

Par tiltu maksās rīdzinieki

TVNET jau rakstīja, ka šogad Rīgas domei jāsāk atmaksāt pirmie Dienvidu tiltam tērētie kredītmiljoni - 8,5 miljoni. Savukārt jau 2013. gadā Rīgai nāksies maksāt nepilnus 38 miljonus latu. Un tā – līdz pat 2024. gadam, kad summa samazināsies. Projektu apturēt nav iespējams un nemaksāt nedrīkst – tāds ir līgums, kas ticis uzspiests rīdziniekiem.

Neprasmīga projekta vadība. Kurš atbildīgs?

Pateicoties Rīgas domes izvēlētajam tilta finansēšanas modelim, pirmā kārta īstenībā izmaksājusi 258 miljonus latu. Sākotnējai cenai jeb 85,5 miljoniem latu jāpieskaita 172,5 miljoni latu, ko veido procenti (6,25% gadā) un inflācijas uzcenojums. Valsts kontrole pēc revīzijas publiskoja skaitļus, kas liecina, ka no 570 miljoniem latu, kas paredzēti pirmo divu tilta būvniecības kārtu finansēšanai, 264 miljoni izlietoti finansējuma iegūšanai. Rīgas domes neprasmīgas projektu vadības un neekonomiskas rīcības dēļ Dienvidu tilta būvniecības izmaksas no plānotajiem 108,84 miljoniem latu (pirmajai kārtai 64,79 miljoni latu, otrajai kārtai 44,05 miljoni latu) kopumā pieaugušas līdz 570,14 miljoniem latu.

Komentāri (180)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu