Pelna miljonu uz lētticīgo ceļotgribētāju rēķina (112)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Tūristu krāpšanā apsūdzētais uzņēmums "Key Promotions" pārtapis jaunā firmā un, visticamāk, iesākto un ienesīgo rūpalu turpina. Pērn minētais uzņēmums kopumā no lētticīgajiem ceļotgribētājiem iekasējis miljonu latu, šodien raksta laikraksts "Diena".

Kompānija "Key Promotions", kas pagājušogad

tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju pārdeva nepamatoti dārgus ceļojumus uz Kanāriju salām, turklāt rupji pārkāpjot patērētāju tiesības,

šķiet, ir atradusi iespēju, kā izvairīties no apjomīgiem sodiem, ko tai piesprieduši Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un Valsts darba inspekcija (VDI).

Šā gada maijā nodibināta kompānija "Vision Marketing", ko, kā izrādās, izveidojis viens no vadošajiem "Key Promotions" menedžeriem un kurā pārgājuši strādāt visi iepriekšējie "Key Promotions" darbinieki. Turklāt šī firma nodarbojas tieši ar to pašu biznesu, ar ko iepriekš pelnīja "Key Promotions".

PTAC uzsver, ka tam bija aizdomas, ka "Key Promotions" rīkosies tieši pēc šāda scenārija un nodibinās jaunu uzņēmumu, tādēļ tagad tiek apsvērta iespēja vērsties policijā, lai, iespējams, sāktu kriminālprocesu par krāpšanu.

Ķer uz muļķi

Uzņēmuma darbības shēma bija vienkārša: nejauši izvēloties telefona numurus, firmas aģentes apzvanīja potenciālos klientus un paziņoja, ka cilvēks ir laimējis pulksteni. Lai dabūtu balvu, ar savu otro pusīti bija jāierodas uz prezentāciju viesnīcā. Prezentācijas sākumā

tika reklamēta tā sauktā timeshare sistēma, kas ļauj savā īpašumā uz mūžu iegādāties vienu vai vairāku nedēļu garu atpūtu kādā no simtiem kūrortu.

Firma klāstīja, ka tā maksā vairākus tūkstošus eiro, taču, lūk, iepazīšanās tūre, piemēram, uz Kanāriju salām maksā "nieka" 400 latu, kuros ietilpst dzīvošana pieczvaigžņu līmeņa apartamentos. Krāšņie slaidi ar Tenerifes ainavām un prezentācijas vadītāja (kas vienmēr bija kāds ārzemnieks) aizraujošie stāsti par šo burvīgo un lēto vietu uz apmeklētāju prātu iedarbojās nevainojami. Laikraksts bija liecinieks tam, kā pat pensionāru pāri uzreiz bija gatavi šķirties no ievērojamas naudas summas un parakstīt līgumu. Zīmīgi, ka līgums bija jāparaksta uz vietas, un gadījumā, ja nākamajā dienā cilvēks savu lēmumu jau nožēloja, par līguma laušanu bija jāmaksā bargas soda sankcijas.

PTAC, izskatot vairāk nekā simt sūdzību par šādām "Key Promotions" darbībām, ir atzinis, ka šāda prakse ir netaisnīga un patērētājam jādod tiesības 14 dienu laikā pārdomāt, par to viņu nesodot. Starp "Key Promotions" un PTAC sākās tiesvedība, taču kompānija ignorē gan PTAC, gan tiesas lēmumus.

Uzņēmums pelna miljonu uz naivo ceļotgribētāju rēķina

Pērn "Key Promotions" ieņēmumi, pēc Uzņēmumu reģistra datiem, ir pārsnieguši vienu miljonu latu - tieši tik daudz Latvijas iedzīvotāju kopumā šai raibajai kompānijai samaksājuši par tiem ceļojumiem, kas patiesībā nemaksā neko. Proti,

pēc timeshare sistēmas noteikumiem, iepazīšanās brauciens nedēļas garumā ir pilnīgi bez maksas.

Oficiāli pierādīt nevar

"Par to, ka "Vision Marketing" un "Key Promotions" ir dvīņubrāli, nav gandrīz nekādu šaubu, taču pierādīt to oficiāli, lai "Key Promotions" maksātnespējas gadījumā tomēr piespiestu šo komandu samaksāt valstij sodus un arī parādus bijušajiem darbiniekiem, var izrādīties grūti. Tādējādi pagaidām risinājums ir tikai viens: neuzticēties šim uzņēmumam, lai neļautu tam arī turpmāk pelnīt uz Latvijas iedzīvotāju naivuma rēķina," raksta laikraksts.

Komentāri (112)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu