Parādnieku meklē pat ārsta kabinetā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Pēc raksta par parādu piedziņas uzņēmumu, kas par parādnieci informējot arī kaimiņus, portāls TVNET saņēma vēl kāda kredītņēmēja sūdzību. Šoreiz lasītājs neapmierināts, ka parādu piedzinējs zvanījis arī viņa ģimenes ārstei. Kredītņēmēju aizsardzības speciālists portālam TVNET uzsver, ka kreditoram nav tiesību izplatīt ziņas par parādnieka saistībām.

Lasītājs rakstīja: "Personīgi man bija tāda situācija, kad "Paus Konsult" piezvanīja manai ģimenes ārstei un prasīja manu telefona numuru.

Pēc tam mana ģimenes ārste man teica - ja nepiezvanīšu, mani sūdzēs tiesā.

Vēl joprojām maksāju kredītu piedzinēju kompānijām tik, cik man finanses atļauj, bet viņiem viss vienalga. Galvenais uzstādījums no viņu puses ir tāds -

lai maksā, cik viņi prasa, bet situāciju valsti viņi neapzinās...

Valstij vajadzētu aizliegt Latvijas teritorijā darboties ātrajiem aizdevumiem, jo ļoti liela daļa cilvēku to dēļ ir ieslīguši parādu gūstā."

Piedzinējam nav tiesību izplatīt ziņas par saistībām

Savukārt kredītņēmēju aizsardzības speciālists Atvars Aniņš, iepazīstoties ar lasītāja situāciju, portālam TVNET atgādināja Satversmē noteikto, ka ikvienam ir tiesības uz privātās dzīves neaizskaramību. Līdz ar to attiecības starp parādnieku un kreditoru ir privātas. Kreditoram, it sevišķi komersantam, nav tiesību izplatīt ziņas par parādnieka saistībām, lai šādā veidā motivētu parādnieku nokārtot savas saistības.

Parādu atgūšanai ir noteikta tiesiska procedūra, izmantojot tiesas un tiesu izpildītāju palīdzību.

Speciālists vērsa uzmanību, ka kreditoram parādu atgūšanā jāievēro likumos noteiktie ierobežojumi. Kreditora

attieksmei "darīsim jebko, lai atgūtu parādu" nav vairs vietas mūsu sabiedrībā.

Protams, korekta parādu piedziņa nedaudz samazina efektivitāti. Tomēr, ja uzņēmums vairs nespēj savu saimniecisko darbību nodrošināt atbilstoši normatīvajiem aktiem, iespējams, ir vērts apsvērt alternatīvas saimnieciskās darbības izbeigšanu vai pārcelšanos uz citu valstu tirgiem, kur šādas darbības ir atļautas.

Negodīga komercprakse ir likumā aizliegta. Par to var noteikt ievērojamu sodu, paredzēta arī kriminālatbildība.

Dažādas viltības

Katrā ziņā, lai uzlabotu parādu piedzinēju komunikācijas stilu, der izmantot dažas viltības. Piemēram, telefoniski sarunāties ar piedzinēju tikai, kad zvana no fiksētā tālruņa. Šīs sarunas tiek ierakstītas kvalitātes pārbaudei. Savukārt, ja piedzinēja tonis pārkāpj lietišķo etiķeti, ir jālūdz neliels pārtraukums un jāpabrīdina piedzinējs par diktofona ieslēgšanu (pat tad, ja šāda diktofona patiesībā nav). Pieredze liecina, ka piedzinēja pieklājība nekavējoties uzlabojas.

Efektīvs līdzeklis no parādnieka puses telefona

sarunas laikā ir pieprasīt vienmēr uzrunāt sevi "kungs" vai "kundze" formā.

Psiholoģiski nav iespējams pazemot personu, kura pieprasa noteiktu pieklājību.

Uzņēmumā nekomentē

Savukārt uzņēmumā "Paus Konsults", iepazīstoties ar lasītāja vēstuli, TVNET norādīja, ka, piedzenot parādus no parādniekiem, visus jautājumus risina ar pašu parādnieku pārrunu ceļā vai Latvijas normatīvajos aktos noteiktā kārtībā.

"Situācijas, kas tiek risinātas ar masu mediju starpniecību, no "Paus Konsults" puses komentētas netiek."

Raksti arī Tu!

Kāda ir Tava pieredze ar parādu samaksu? Raksti uz TVNET e-pasta adresi lasitaji@tvnet.lv un dalies pieredzē!

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu