Aizliedz maksas priekšvēlēšanu aģitāciju elektroniskajos medijos

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) šodien, 9.februārī, vienojās konceptuāli atbalstīt maksas priekšvēlēšanu aģitācijas aizliegumu elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, informēja padomes pārstāve Sanita Blomniece.

Padome atzīst, ka nepieciešams izvērtēt ieguvumus un zaudējumus nozarei kopumā, ko radītu šādas izmaiņas priekšvēlēšanu aģitācijas regulējumā.

NEPLP aicina uz tikšanos sabiedrisko mediju pārstāvjus, Latvijas Raidorganizāciju asociāciju, Reklāmas asociāciju, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju, kā arī politologu Ivaru Ījabu, Valsts prezidenta padomnieku nacionālās drošības jautājumos Jāni Maizīti, Sabiedriskās politikas centra «Providus» pētnieci Ivetu Kažoku un Sabiedrības par atklātību «Delna» padomes priekšsēdētāju Inesi Voiku.

Padome uzklausīs ekspertus

Padome vēlas uzklausīt ekspertu viedokli par maksas priekšvēlēšanu aģitācijas aizliegumu elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, tai skaitā par bezmaksas priekšvēlēšanas aģitāciju, kā arī slēptās priekšvēlēšanu aģitācijas definīciju.

Kā ziņots, partijas «Vienotība» un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK pārstāvji ierosināja priekšlikumu priekšvēlēšanu aģitācijas likumprojektam Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā aizliegt maksas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu un reklāmu izvietošanu radio un televīzijā.

«Vienotība» rosina piešķirt tiesības viena nosaukuma deputātu kandidātu sarakstā esošajiem kandidātiem priekšvēlēšanu aģitācijai Latvijas Radio un Latvijas Televīzijā izmantot bez maksas ne vairāk kā 40 minūtes.

Aizliegums var negatīvi ietekmēt mediju budžetus, brīdina televīzijas

Priekšvēlēšanu reklāmas aizliegums radio un televīzijā varētu negatīvi ietekmēt šo mediju budžetus, brīdina biznesa portāla «Nozare.lv» aptaujātās televīzijas.

Latvijas Televīzijas (LTV) pārstāve Aija Krolle skaidroja, ka LTV savā budžetā plāno priekšvēlēšanu aģitācijas reklāmas naudu un, kamēr nav atrisināts jautājums par sabiedriskā medija stabilu finansējumu, aizlieguma ieviešanas gadījumā LTV naudas plūsma tiks būtiski ietekmēta.

Telekompānijas LNT pārstāve Ingūna Sermole uzsvēra, ka par šo priekšlikumu jālemj Saeimai un politiķiem, tomēr rodas jautājums: «Kā partijas informēs velētājus par savām programmām, mērķiem, realizētajiem projektiem?»

«Vēlētājiem ir nepieciešama pēc iespējas plašāka informācija par partiju nākotnes redzējumu un to attīstības programmām, lai pieņemtu lēmumu, par ko balsot, kuras partijas vērtības un mērķi atbilst konkrētā vēlētāja interesēm,» akcentēja LNT pārstāve.

Brīdina par vēlētāju palikšanu neziņā

Līdz šim partiju maksas reklāmas izvietošana radio un televīzijā nodrošināja šīs informācijas nokļūšanu līdz vēlētājiem, jo radio un televīzijas sasniegtā auditorija aptver gandrīz visus vēlētājus. Ja partijām nebūs šādas iespējas, vēlētājus, iespējams, nesasniegs informācija par partijām, to programmām, attiecīgi vēlētājiem būs grūtāk pieņemt lēmumu, par ko balsot, valdīs neziņa.

«Jautājums par to, vai šis lēmums ietekmēs budžetu, ir jāskata kompleksi saistībā ar »must carry« likuma izmaiņām, LTV izņemšanu no reklāmas tirgus. Ja šīs divas lietas tuvākajā laikā netiks atrisinātas, ekonomiskie apstākļi joprojām stagnēs vai pasliktināsies, protams, ka tas ietekmēs budžetu un nacionālo komercmediju normāla darbība kļūs gandrīz neiespējama,» brīdināja Sermole.

Telekanāla «TV3» īpašnieku - uzņēmuma «MTG» - televīzijas un radio vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš uzsvēra, ka šis ir svarīgs jautājums televīzijas nozarei un to vajadzētu skatīt kontekstā ar citām izmaiņām televīzijas likumdošanā, kas patlaban tiek vērtētas.

«Šo jautājumu nevar aplūkot izrauti no kopējās situācijas nozarē,» norādīja Ozoliņš.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu