Pacientu ombuds: Vairums pacientu nezina savas tiesības (2)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: ITAR-TASS/ScanPix

Lielākā daļa pacientu joprojām nezina savas tiesības. Tā secinājis Pacientu ombuds, atskatoties uz padarīto pagājušajā gadā. Saņemtajās sūdzībās joprojām dominējot ārsta un pacienta neveiksmīgas komunikācijas radīti pārpratumi un informācijas trūkums, ceturtdien informēja LTV raidījums «Panorāma».

Pacientu ombuds pērn sniedzis 650 konsultācijas. Lielākoties tās bijušas atbildes uz sūdzībām.

90% gadījumu izdodas starp pacientu un mediķiem radušās nesaskaņas atrisināt mierīgā ceļā, jo abām pusēm beigu beigās pietiek vien ar atvainošanos.

Savukārt ombuda jaunākais pētījums atklāj, ka ar situāciju, kad ārsts prasījis naudu aploksnē, saskārušies 7% pacientu.

Pērn ombuds saņēmis arī 287 pozitīvas pacientu atsauksmes par mediķu darbu.

Vairāk nekā puse pateicību veltītas Vidzemes reģionālajai slimnīcai, bet ievērojams skaits pozitīvi novērtējis arī Austrumu klīnisko universitātes slimnīcu, Bērnu klīnisko universitātes slimnīcu un Ziemeļkurzemes reģionālo slimnīcu.

Skatīt pievienoto video.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu