42 zviedru ārsti saindējušies «Hotel Jūrmala Spa» viesnīcā (282)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Zviedru preses uzmanības lokā šonedēļ ir četrzvaigznīšu viesnīca «Hotel Jūrmala Spa», kuras restorāns ar ēdienu saindējis 42 zviedru medicīnas darbiniekus, kas pagājušajā sestdienā Latvijā atradās komandas saliedēšanas ceļojumā un konferencē, raksta zviedru laikraksts «Aftonbladet».

(Ziņa papildināta ar PVD sniegto informāciju.)

Šajā pasākumā piedalījās kopumā 107 zviedru rentgena ārsti un citi medicīnas darbinieki no vadošā ziemeļvalstu privātā medicīnas aprūpes uzņēmuma «Aleris».

Restorāns piedāvājis divus vakariņu ēdienus – vistu un zivi. 42 cilvēki izvēlējās sviesta zivi un to sāka nožēlot jau ceļā no restorāna uz numuriņiem, kad viņiem kļuva slikti un sākās vemšana, ģībšana un citi saindēšanās simptomi.

Viesnīca atgādinājusi ātrās palīdzības uzņemšanas nodaļu

«Tas viss varēja būt dzīvībai bīstami, ja kāds būtu pats spējis tikt uz savu istabu. Mums palaimējās, ka bijām daudzi kopā un palīdzējām cits citam. Tie, kas mēģināja tikt uz savām istabām, pa ceļam noģība,» avīzei «Aftonbladet» stāsta «Aleris» apgabala priekšnieks Larss Ahlanders.

Ātri esot ieradusies ātrā medicīniskā palīdzība un saindējušies ārsti pieslēgti pie intravenozās injekcijas sistēmām un lielākā daļa aizvesti novērošanai uz slimnīcu Rīgā.

Nākamajā dienā tomēr visi izrakstīti no slimnīcas un varējuši kopā ar pārējiem, kas sestdien vakariņās ēduši vistu, laimīgi ar lidmašīnu atgriezties mājās. Pagājušās nedēļas nogale bija paredzēta kā komandas saliedēšanas pasākums, un nevienu citu tik komandu saliedējošu notikumu nemaz nevar iedomāties, konstatē «Aleris» darbinieks zviedru presē.

Zviedru žurnālistiem gan nav izdevies sazināties ar «Hotel Jūrmala Spa» atbildīgo darbinieku, lai saņemtu kādu komentāru no viesnīcas puses.

PVD konstatē pārkāpumus

«Hotel Jūrmala Spa» pārdošanas un mārketinga nodaļas vadītāja Kristīne Štāla telefoniskā komentārā TVNET apstiprināja, ka šāds gadījums patiešām ir noticis un uzreiz pēc tā sākta ekspertīze, kuras rezultāti varētu būt zināmi pēc trim nedēļām.

Kā viesnīcas darbinieki esot noskaidrojuši sarunās ar mediķiem, tovakar pasniegtā sviesta zivs ir ēdiens, kas varot izraisīt alerģisku reakciju, tā stāsta viesnīcas pārstāve. Plašāku komentāru viņa solīja sniegt līdz pusdienas laikam.

Savukārt PVD pārstāve Ilze Meistere informēja, ka,

veicot pārbaudi viesnīcas ēdināšanas uzņēmumā, konstatēti higiēnas pārkāpumi

un no apgrozības izņemti uz vietas sasaldēti gaļas izstrādājumi un zvejas produkti, kuriem nebija nodrošināts atbilstošs marķējums un nosakāms derīguma termiņš.

Maksās kompensāciju

Četrzvaigžņu viesnīca «Hotel Jūrmala SPA» ir gatava maksāt kompensācijas, ko, iespējams, pieprasīs no saindēšanās cietušie zviedru tūristi, sacīja «Hotel Jūrmala SPA» pārstāve Kristīne Štāla.

«Esam gatavi maksāt kompensācijas, ja tādas tiks pieprasītas. Neņemos spriest, cik liels varētu būt kompensāciju apmērs. Patlaban uzturam sarunas ar savu klientu - starpnieku, kas organizēja semināru šiem 100 cilvēkiem, un attiecīgi ar šī klienta starpniecību risināsim tālākās sarunas par kompensāciju,» sacīja Štāla.

Štāla apgalvoja, ka notikušais neesot ietekmējis viesnīcas darbu. Tomēr esot bijuši zvani no potenciālajiem Zviedrijas klientiem - korporatīvo pasākumu rīkotājiem, kuri interesējušies par notikušo un iespējamām sekām.

Iespējamie nekvalitatīvā ēdiena paraugi ir nodoti ekspertīzei. «Nodevām ekspertīzei zivi, kas, iespējams, ir bijusi saindēšanās iemesls. Rezultāti būs zināmi pēc divām nedēļām. Ar personālu esam vēlreiz pārrunājuši visu, lai nākotnē novērstu līdzīgus negadījumus. Tāpat esam gatavi uzklausīt arī valsts iestāžu ieteikumus, lai nepieļautu šādas situācijas,» sacīja viesnīcas pārstāve.

Komentāri (282)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu