No 1.janvāra fotoradaru uz ceļiem nebūs; darbu atsāks Ceļu policija (62)

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Iekšlietu ministrija (IeM) rosina noraidīt vācu ražotāja «Vitronic» izteikto priekšlikumu par fotoradaru iegādi un tā vietā ar radariem aprīkot policijas transportlīdzekļus, liecina IeM sagatavotā informācijas valdībai.

Pievienots video

Fotoradaru ideja gan nav pilnībā noraidīta – IeM kopā ar Satiksmes ministriju būs jāizvērtē iespējamie fotoradaru ieviešanas risinājumi Latvijā un līdz 2013.gada 1.martam valdībā būs jāiesniedz priekšlikumi par institūciju, kura varētu nodrošināt fotoradaru ieviešanu, kā arī fotoradaru ieviešanas termiņiem.

Lai aprīkotu Valsts policijas transportlīdzekļus ar radariem un videoieraksta sistēmu, kā arī pārbūvētu un modernizētu transportlīdzekļos uzstādītos radarus, plānots rīkot atsevišķu konkursu. Minētajam mērķim plānots iztērēt līdz 487,9 tūkstošiem latu. Tam gan vēl vispirms jāsaņem valdības atbalsts.

Auditori secinājuši, ka «Vitronic» piedāvātā tehnoloģija ir pēdējās paaudzes, taču tā jau ir lietota iepriekšējā līguma ietvaros un daļai no fotoradariem jau beidzies garantijas termiņš. Auditori norāda, ka, pārņemot esošo biznesa modeli, iespējama funkciju dublēšanās un esošā biznesa procesa nodrošināšana izmaksās aptuveni vienu miljonu latu gadā.

Tāpat auditori atzīst, ka fotoradaru uzstādītāja «V-Traffic» biznesa modelis ir neefektīvs, jo koncentrējas uz pārvietojamo fotoradaru izmantošanu, kas prasa lielu cilvēku darbu un augstas uzturēšanas izmaksas. Turklāt iesniegtais vācu ražotāja piedāvājums neietvēra visas radaru darbības nepārtrauktības nodrošināšanai nepieciešamās izmaksas. Ņemot vērā komersanta lūgumu, piedāvājuma izmaksas IeM joprojām neatklāj.

IeM saņēmusi arī Iepirkumu uzraudzības biroja atzinumu, ka pirkuma darījums šajā situācijā ierobežotu konkurenci, žurnālistiem pirmdien atzina iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis.

Ministrija arī secinājusi, ka, iegādājoties fotoradarus un nepieciešamo infrastruktūru, būtu jāveic apjomīgi radaru sistēmas uzlabojumi.

«IeM uzskata, ka radari ir nepieciešami, tāpēc ministrija atbalsta priekšlikumu kopīgi ar Satiksmes ministriju izvērtēt iespējamos fotoradaru ieviešanas risinājumus, rīkojot publisko iepirkumu par jaunu fotoradaru iegādi un ieviešanu,» norāda IeM.

«Tajā gadījumā, ja valdība otrdien lems, ka netiks iegādāti Vācijas komersanta fotoradari, ministrijas priekšlikums ir sadarbībā ar Satiksmes ministriju rīkot publisko iepirkumu, proti, šo pakalpojumu nedeleģējot privātajam komersantam. Pirms tam gan rūpīgi būs jāizstrādā iespējamo nākamo fotoradaru ieviešanas taktika un stratēģija,» uzsvēra Kozlovskis.

IeM uzskata, ka uzsvars jāliek tieši uz stacionāro fotoradaru ieviešanu, taču Kozlovskis precīzu nepieciešamo radaru skaitu pagaidām atturējās minēt. «Ja valdība nolemj neiegādāties Vācijas ražotāja fotoradarus, tad mans viedoklis ir tāds, ka jārunā primāri par stacionārajiem fotoradariem. Pirms tam gan jāsaprot, cik radari ir nepieciešami, līdz ar to es atturēšos nosaukt precīzu skaitu. Runājot par iepriekš iecerētiem 160 radariem – šis skaitlis nebija pārspīlēts, jo bija saskaņā ar programmu,» paskaidroja ministrs.

Patlaban Iekšlietu ministrija ir noslēgusi pagaidu vienošanos ar uzņēmumu par to, ka radari darbosies uz Latvijas ceļiem līdz 31.decembrim. Pēc šā datuma «V-traffic» radarus no autoceļiem demontēs un satiksmes drošību uzraudzīs Valsts policija ar saviem ātruma mērītājiem.

«Valsts policija spēs nodrošināt šo funkciju arī turpmāk pēc 1.janvāra, un es ceru, ka turpmāk avāriju un bojāgājušo skaitam būs tendence samazināties. Šogad avāriju skaits salīdzinājumā [ar pagājušo gadu] ir samazinājies par apmēram 4%, kā arī bojāgājušo skaits ir samazinājies par pieciem cilvēkiem,» žurnālistiem pastāstīja Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis.

Kozlovskis gan atturējās nosaukt termiņu, kad varētu iegādāties jaunus fotoradarus un policijas automašīnas aprīkot ar ātruma mērierīcēm. Viņš gan atgādināja, ka publiskais iepirkums konkursa ceļā ir laikietilpīgs pasākums.

Jau vēstīts, ka uzņēmums «V-Traffic», ar ko valsts sākotnēji noslēdza līgumu par fotoradaru uzstādīšanu Latvijā, nespēja pildīt līgumā noteiktās saistības un valsts nolēma līgumu lauzt. Neilgu brīdi fotoradari pārtrauca darboties, taču 12.oktobrī ar komersantu tika noslēgta pagaidu vienošanās līdz 31.decembrim, un daļa fotoradaru atsāka darboties. 31.decembris gan ir maksimālais valdības deleģētais termiņš par fotoradaru darbības nepārtrauktību, līdz tiks pieņemts lēmums, vai izvietotos radarus pārpirkt.

Iepriekš tika apsvērta iespēja iegādāties 57 radarus, no tiem 27 stacionāros, bet pārējos – pārvietojamos.

Komentāri (62)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu