Saeima apstiprina Anriju Matīsu satiksmes ministra amatā (108)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Saeima piektdien ārkārtas sēdē apstiprināja līdzšinējo Satiksmes ministrijas valsts sekretāru Anriju Matīsu satiksmes ministra amatā.

Papildināts viss teksts

Par Matīsu nobalsoja 73 deputāti, pret - 12.

Par Matīsu nobalsoja 73 deputāti no Reformu partijas, «Vienotības», kā arī pie frakcijām nepiederošie deputāti un opozīcijas pārstāvji – «Saskaņas centrs» (SC) un Zaļo un zemnieku savienība. Savukārt pret bija 12 koalīciju pārstāvošie deputāti no nacionālās apvienības «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK).

Vēl trīs deputāti - Andrejs Judins (V), Aleksejs Loskutovs (V), Romāns Naudiņš (VL-TB/LNNK) - balsojumā nepiedalījās.

Pirms balsojuma par Matīsa apstiprināšanu amatā Ministru prezidents

Valdis Dombrovskis (V) atzina, ka satiksmes ministra kandidātu atlase nav bijusi sevišķi viegla, turklāt vairāki no uzrunātajiem kandidātiem ir atteikušies dažādu iemeslu dēļ.

Matīsam ir liela darba pieredze valsts pārvaldē

Dombrovskis uzsvēra, ka Matīsam ir izpratne un zināšanas gan par darbu nozarē un viņš kā ministrs ir gatavs risināt un virzīt satiksmes nozari uz priekšu. Tāpat Matīsam ir liela darba pieredze valsts pārvaldē.

«Līdz ar to es uzskatu, ka viņš būs labs satiksmes ministrs, profesionāls, kompetents un arī ar skaidru redzējumu par nozarē risināmiem jautājumiem,» sacīja valdības vadītājs.

Savukārt VL-TB/LNNK frakcijas vadītājs Einārs Cilinskis veltījis vairākus pārmetumus «Vienotības» kolēģiem.

«Ja jūs domājat, ka visas jūsu slēptās lietas nekad netaps redzamas, tad tā var domāt, bet tā nenotiek,» sacīja Cilinskis.

Viņš pārmeta, ka «Vienotība» «absolūtā paštaisnumā visos grēkos vaino nacionālo apvienību tāpat kā izglītības ministru», bīda aizkulišu lietas satiksmes jomā ar oligarhiem un dažādām personīgo interešu grupām, kā arī kopā ar SC nostiprina «Gazprom» varu Latvijā.

Jau iepriekš bija zināms, ka Matīsa kandidatūrai nebūs viennozīmīga koalīcijas atbalsta, un ar nacionālās apvienības balsīm Matīss rēķināties nevar. Arī Reformu partija iepriekš pauda viedokli, ka atbalsta Matīsu, bet neatbalsta «situāciju un procedūru», kādā viņu paredzēts apstiprināt amatā.

Dombrovskis gan ceturtdien norādīja, ka, pārrunājot būtiskākos iebildumus pret Matīsu, radies iespaids, ka tie ir vairāk saistīti ar kandidāta izvēles principiem, proti to, ka tiek virzīts bezpartijisks ministrs. Premjers gan akcentēja, ka kandidāta atlase notika, vadoties no spēkā esošā koalīcijas līguma, turklāt

«Vienotība» gatava uzņemties politisko atbildību par Satiksmes ministriju, proti, Matīsa apstiprināšanas gadījumā strādās ļoti ciešā sadarbībā ar šo partiju.

Par Matīsa kandidatūru satiksmes ministra amatam iepriekš vienojušies «Vienotības» pārstāvji un pie frakcijām nepiederošie deputāti, kuri, veidojot koalīciju, uzņēmušies politisko atbildību par šo ministriju.

Kā liecina aģentūras arhīvs, Matīss ieguvis inženierzinātņu bakalaura un maģistra grādu Rīgas Tehniskajā universitātē. Iepriekš strādājis arī dažādos amatos Ekonomikas ministrijā (EM), tad 2008.gadā tika iecelts par EM valsts sekretāru, bet 2009.gadā tika pārcelts Satiksmes ministrijas valsts sekretāra amatā.

Kā ziņots, satiksmes ministrs Aivis Ronis pirms mēneša paziņoja, ka viņam dažos jautājumos ir izveidojušās viedokļa atšķirības gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju, un, lai noņemtu spriedzi koalīcijā, viņš pieņēmis lēmumu aiziet no darba valdībā.

Ronis turpināja strādāt līdz 1.martam.

Komentāri (108)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu