IZM: Reklāmas līgumi slēgti, lai vairotu arodizglītības popularitāti

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) ir slēgusi līgumus par reklāmrakstiem, jo Latvijā nepieciešams vairot arodizglītības popularitāti, - teikts skaidrojumos, kurus IZM šodien iesniegusi Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim (V) un arī finanšu ministram Andrim Vilkam (V).

Kā ziņots, premjers šīs nedēļas sākumā izdeva rezolūciju, kurā uzdod izglītības ministram sniegt paskaidrojumus par IZM noslēgtajiem reklāmas līgumiem par sava darba popularizēšanu vairākos masu medijos.

Ministrija valdības vadītāju informē, ka līgumu slēgšanas mērķis un būtība ir nodrošināt informatīvi izglītojošu materiālu izplatīšanu, kas nav komerciāla rakstura informācija, pavēstīja izglītības un zinātnes ministra padomniece komunikācijas jautājumos Una Ahuna-Ozola.

Slēgti līgumi ar «Radio SWH» un «Latvijas Avīzi»

IZM informē, ka noslēgusi līgumu ar AS «Radio SWH» par 24 ziņu raidījumu un 24 autorraidījumu sagatavošanu un pārraidīšanu par tēmu «Izglītības procesi Latvijā», kas izmaksās 10 000 latu bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Atbilstoši noslēgtajam līgumam ministrija ir noteikusi raidījumu tēmas - profesionālā, augstākā un vidējā izglītība. Savukārt ar SIA «4.vara» noslēgts līgums 2500 latu vērtībā bez PVN par informācijas ievietošanu portālā «Sprortacentrs.com» par IZM aktivitātēm sporta nozarē.

Tikmēr ar AS «Lauku avīze» ir līgums par sešu informatīvo publicitātes materiālu un tekstu sagatavošanu un publicēšanu laikrakstā «Latvijas Avīze». Tas ministrijai izmaksā 5000 latu bez PVN, šis laikraksts izvēlēts iepriekš izsludinātā iepirkuma konkursā. Reklāmas publicēšana SIA «Mediju nams» izdevumā šā gada 25.jūlijā izmaksājusi 421,25 latu bez PVN.

Ministrija atsaucas uz vairākiem pētījumiem un valdības dokumentiem, tostarp arī Nacionālo attīstības plānu 2014.-2020.gadam, kur noteikts mērķis 2020.gadā sasniegt izglītojamo skaita vienlīdzīgu sadalījuma proporciju - 50:50 - vispārējās vidējās izglītības un profesionālās izglītības programmās pēc pamatizglītības ieguves. «Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, proti, sadalījuma proporciju 50:50 starp profesionālo un vidējo izglītību, ir nepieciešams sniegt sabiedrībai informāciju par profesionālās izglītības iespējām un perspektīvu nākotnē, kā arī informēt iedzīvotājus par darba tirgus tendencēm un pieprasījumu,» akcentē IZM.

Mērķauditorija - arī skolēnu vecāki un ģimenes locekļi

Mērķauditorija šajā gadījumā esot ne tikai potenciālie profesionālo izglītības iestāžu audzēkņi, bet arī viņu vecāki un ģimenes locekļi, kuri lielā mēra ietekmējot bērnu turpmākās izglītības izvēli.

Tāpat IZM uzsver, ka, neskatoties uz prognozēm par darba spēku, arī šogad Latvijas lielākajās augstskolās visvairāk pieteikumu ir uz sociālo un humanitāro zinātņu, kā arī vadības zinību programmām.

Ministrija uzskata, ka viens no būtiskajiem šķēršļiem, kas ir jāpārvar ceļā uz profesionālās izglītības pievilcības veicināšanu un lomas pastiprināšanu, ir stereotipi, kuri ir izveidojušies attiecībā pret profesionālo izglītību. Saskaņā ar sabiedriskās domas pētījumu, ko veikusi Mārketinga pētījumu aģentūra, 54% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka profesionālā izglītība nav prestiža. Savukārt 63% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka ir vāji informēti par iespējām iegūt profesionālo izglītību.

Saskaņā ar normatīvajiem aktiem IZM ir jānodrošina sabiedrības informēšana, pieņemto lēmumu skaidrošana un saikne ar sabiedrību. Ministrijas pienākums ir nodrošināt sabiedrības informētību attiecībā uz visiem ministrijas mērķa īstenošanai noteiktajiem darbības virzieniem un programmām, skaidro IZM.

Sabiedrības informēšanai un izglītošanai IZM izmantojot dažādus komunikācijas instrumentus, par būtiskākajām uzskatot mediju attiecības. Par aktualitātēm ministrija mediju pārstāvjus informē, izplatot preses relīzes, kā arī nodrošinot, ka ministrijas pārstāvji sniedz medijiem komentārus, intervijas un piedalās televīzijas un radio raidījumos. Savukārt, lai skaidrotu jautājumus, kas būtiski skar sabiedrību, ministrija rīko preses konferences, informatīvus seminārus, lekcijas, diskusijas, darba grupas, forumus un citus publiskus pasākumus. Tāpat par ministrijas darbu sabiedrība tiekot informēta sociālajos tīklos - «Twitter», «Flickr».

Premjers savu viedokli paudīšot pirmdien

Premjerministra preses sekretārs Mārtiņš Panke pastāstīja, ka premjers savu viedokli par reklāmas līgumiem izteiks pirmdien. Vaicāts, vai arī koalīcijā varētu apspriest izglītības un zinātnes ministra skaidrojumu, Panke atbildēja, ka tas ir iespējams, ja kāds no koalīcijas partneriem izteiks tādu vēlmi. Pagaidām gan vēl tas nav zināms - pirmdien, kad būs zināma Koalīcijas padomes sēdes darba kārtība, tad arī būs zināms, vai šis jautājums tiks apspriests.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu