Jaunā Rīgas teātra atjaunošanas izmaksas sasniegušas 19 miljonus (4)

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Jaunā Rīgas teātra (JRT) atjaunošanas izmaksas sasniegušas 19 miljonus eiro, paredz otrdien valdībā apstiprinātā Kultūras ministrijas (KM) sagatavotā informācija.

KM vērš uzmanību uz to, ka JRT galvenā ēka ir valsts nozīmes vēstures piemineklis, bet otra rekonstruējamā ēka atzīta par kultūrvēsturiski vērtīgu ēku. Rekonstruējot ēkas un veicot papildu jaunu būvapjomu izbūves, tiks izveidots vienots ēku komplekss, ietverot arī pagalma daļu. Tiks veikta arī teritorijas labiekārtošana.

Ņemot vērā iesniegtos metu risinājumus un izvērtējot pretendentu iesniegto informāciju par prognozētajām būvizmaksām katram meta risinājumam, secināts, ka provizoriskās būvizmaksas būtiski pārsniedz iepriekš plānotās provizoriskās izmaksas būvniecības darbiem.

Kopējās provizoriskās projekta būvniecības un tehnoloģiskā aprīkojuma izmaksas, salīdzinot ar apstiprinātajām, ir par divas reizes lielāku summu jeb par 11 641 291 eiro, tostarp būvizmaksas - 7 313 252 eiro, savukārt tehniskā projekta izstrādes izmaksas, ko veic pilnsabiedrība «Zaigas Gailes birojs un partneri», - 514 007 eiro. Papildus nepieciešamais finansējums tehnoloģiskā aprīkojuma iegādei un montāžai ir 3 970 650 eiro.

Ēku kompleksā tiks izbūvētas trīs izrāžu vietas – vēsturiskā skatītāju zāle, vidējā zāle jaunā ēkas apjomā un mazā zāle. Vidējā un mazā zāle būs ar transformējamām skatītāju tribīnēm. Katrā zālē paredzēts atšķirīgs sēdvietu izvietošanas princips (fiksētas, transformējamas, ar fiksētu vai transformējamu podestūru), līdz ar to arī dažāda sēdvietu konstrukcija.

KM norāda - ja projekta izstrādes procesā JRT arī mazās un vidējās zāles krēslos tiks paredzētas kādas komunikācijas (piemēram, tulkojuma translācijas vai skaņas pastiprināšanas vājdzirdīgajiem) vai krēslu iegremdēšana grīdā, lai atbrīvotu vietu skatītājiem ar kustību traucējumiem, izmaksas var mainīties.

Visas zālēs tiks nodrošinātas ar atbilstošiem skatuves darbības laukumiem, akustikas un citām ar teātra darba specifiku saistītām prasībām, trīs teātra zāļu skatuvju izbūvēm. Vēsturiskajai skatītāju zālei virs skatuves tiks paaugstināti šņorbēniņi, paaugstinot ēkas jumta daļu. Tiks izbūvētas mēģinājumu zāles, lifts skatītājiem, personālam, dekorāciju un materiālu pārvadāšanai, notiks visu inženierkomunikāciju nomaiņa.

Paredzēta dekorāciju, kostīmu rekvizītu un mēbeļu noliktavu palielināšana, dekorāciju darbnīcu modernizēšana, mākslinieciskā personāla darba apstākļu uzlabošana (grimētavas, ģērbtuves, režisoru, scenogrāfu un citas telpas) 30-35 štata aktieriem, sešu ārštata aktieru un izrāžu apkalpojošā personāla darba apstākļu uzlabošana (aptuveni 40 darbinieku).

Veiks trīs skatuvju tehnoloģisko iekārtu projektēšanu, saskaņojot iekārtu izvēli ar JRT speciālistiem. Pašlaik provizoriski noteiktas tehnoloģiskā aprīkojuma piegādes un montāžas izmaksas ir 3 970 650 eiro, pārējo nepieciešamo aprīkojumu iespējams apzināt un provizoriskās aprīkojuma iegādes izmaksas tiks noteiktas tehniskā projekta izstrādes laikā.

Kopumā 2015.gadā būs nepieciešami 673 639 eiro, 2016.gadā - 3 310 426 eiro, 2017.gadā - 13 152 601 eiro un 2018.gadā - 1 562 545 eiro. Kopējais finansējuma apmērs, kas paredzēts rekonstrukcijas izdevumu segšanai 2013.−2018.gadā, ir 19 006 268 eiro.

Jau vēstīts, ka JRT ēka Lāčplēša ielā pašlaik ir ļoti sliktā stāvoklī – mitruma dēļ vietām ir bojātas pagraba sienas, pamatiem nav hidroizolācijas. Ēkas fasādes apmetums un krāsojums ir bojāts, bet pagalma pusē ir izdrupušas mūra šuves. Tāpat ir stipri bojāti koka logi, galvenais balkons ir sliktā tehniskā stāvoklī, tāpēc uzstādīts aizsargsiets.

Ne ēkas fasādes, ne notekcauruļu, ne karnīžu remonts nav veikts kopš 1956.gada, katru pavasari ir jāveic neatliekami remonti avārijas stāvokļa novēršanai. Avārijas stāvoklī ir arī teātra tehniskie tīkli, ugunsdzēsības ūdensvads un sūkņu stacija, savukārt inženierkomunikācijas neatbilst mūsdienu prasībām un normatīvajiem aktiem.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu