Apzinoties straujo informācijas un komunikācijas tehnoloģijas ienākšanu ikdienā, veidojot jaunā kompetenču pieejā balstītā izglītības standarta projektu, Valsts izglītības satura centrs (VISC) piedāvās digitālās kompetences apguvi un izmantošanu jau sākumskolas posmā.
VISC piedāvās informātikas apguvi jau sākumskolā (1)
Kā informēja VISC sabiedrisko attiecību speciāliste Diāna Ļaha, sākot no 10-11 gadu vecuma, varētu sākt mācīt arī algoritmu un programmēšanas pamatiemaņu apguvi, ievērojot psihologu atzinumus par bērnu loģiskās un abstraktās domāšanas attīstību. Tomēr algoritmu un programmēšanas padziļināta apguve pamatskolā nebūtu attiecināma uz visiem skolēniem.
Digitālo kompetenci pasaulē apgūst gan integrēti, gan kā atsevišķu mācību priekšmetu. Pašlaik Latvijas tradīcija ir to apgūt kā atsevišķu mācību priekšmetu.
Neatkarīgi no tā, vai digitālās kompetences tiek apgūtas integrēti vai kā atsevišķs mācību priekšmets, digitālās kompetences apguvei būtu jāatvēl laiks katru nedēļu vismaz vienas mācību stundas apjomā no kopējās mācību slodzes. Par šādu risinājumu pamatotību liecina daudzi labās prakses piemēri Latvijas skolās, piemēram, Valmieras sākumskolā, Liepājas 2.vidusskolā, Daugavpils 15.vidusskolā, Grobiņas ģimnāzijā.
Jau ziņots, ka vēlmi informātikas mācības ieviest jau no otrās klases izteica arī Latvijas informātikas skolotāji. Tāpat viņi uzskata, ka būtu nepieciešams mainīt mācību priekšmeta standartus, jo bērni joprojām mācās pēc 2006.gada standartiem.