Jaunajā pedagogu atalgojuma modelī neuzskaitīs darba stundas

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Jaunais pedagogu darba samaksas modelis vairs neparedzētu nostrādāto stundu uzskaitīšanu, bet skolotāju pienākumi tiktu iekļauti amatu aprakstos.

Šodien notikušajā Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) valdes sēdē Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pārstāvji norādīja, ka kopumā šāda pieeja dotu lielāku brīvību skolu direktoriem, kas ļautu aptvert plašāku skolotāju pienākumu loku un veidot labāku plānošanu.

IZM pārstāvji uzsvēruši, ka modelis vairāk ir vērsts uz skolēna vajadzību nodrošināšanu - būtu pieejamāks nepieciešamais atbalsts, patstāvība, kā arī pārslodzes mazināšana.

Paredzams, ka jaunais pedagogu darba samaksas modelis ļaus mazināt atalgojuma diferenci starp laukiem un pilsētām, skolēnu ziņā mazām un lielām skolām. Sagaidāms, ka veiksmīgā modeļa ieviešanas gadījumā tiktu palielināts skolotāju atalgojums laukos un tā saucamajās mazajās skolās, tostarp depopulētajās teritorijās, skolās un pašvaldībās.

Modelis sakārtos skolu tīklu pašvaldībās, kā arī paaugstinās izglītības kvalitāti, izlīdzinot skolēnu mācību sasniegumu rezultātus laukos, ekonomiski mazāk attīstītās pašvaldībās nodrošinot skolēnam līdzvērtīgu atbalstu spēju attīstībai.

Jaunais modelis balstītos principā, kas paredzētu, ka atalgojuma aprēķināšanas modelis aptvertu plašākas iespējas apmaksāt pienākumus visu mācību priekšmetu jomu pedagogiem. Izglītības iestāžu vadītājiem būtu brīvākas iespējas plānot izglītības iestādes darbu, rēķinoties ar visu pedagogu iesaisti.

Pakāpeniski tiktu samazināta skolotāju pārslodze, jo atalgojuma palielinājumu skolotājiem iespējams plānot atbilstoši izstrādātam darba samaksas paaugstināšanas grafikam, nevis atkarībā no tarificēto kontaktstundu skaita un skolēnu skaita skolā. Turklāt līdz šim pārmestā situācija par nevienlīdzīgo samaksu par vienāda darba apjoma veikšanu būtu atrisināta, jo atalgojuma atšķirība pastāvētu, tikai balstoties uz pedagogu kvalitātes pakāpēm.

Kā ziņots, IZM izstrādājusi divus jaunus pedagogu darba samaksas modeļus, viens no kuriem paredz esošā modeļa «Nauda seko skolēnam» pilnveidi, bet otrs - pāreju uz pilna laika darba slodzi.

Tāpat ziņots, ka nākamā gada budžetā nav iekļauta pozīcija finansējumam jaunā modeļa ieviešanai. Valdība arodbiedrībai solīja rast nepieciešamos līdzekļus gadījumā, ja modelis tiks izstrādāts.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu