Tālbraucējiem, braucot caur Vāciju, algas jāmaksā pēc Vācijas likumiem

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti/Scanpix

No šā gada 1. janvāra, tālbraucējiem braucot caur Vācijas teritoriju, tranzītkompānijām jāmaksā algas pēc Vācijas likumiem. Par jauno likumu gan Latvijas valdība, gan tranzītuzņēmumi uzzināja tikai pērn decembra vidū.

Papildināts, 7. rindkopa

Tranzītuzņēmums «TZS group» nodarbojas ar kravas pārvadājumiem. Tā direktors Andrejs Terkušovs uzskata, ka jaunajam Vācijas likumam nav jēgas un tas ir absurds - maksāt algu pēc Vācijas likumiem, jo ekonomiskā situācija Latvijā ir krietni sliktāka nekā Eiropas Savienības vadošajā valstī.

Tālbraucējam, atrodoties Vācijā, jāmaksā ne mazāk kā 8,50 EUR stundā.

Tranzītuzņēmumiem Vācijas varas iestādēm jāsūta atskaite, ka vadītājs algu ir saņēmis. Atskaitē arī jānorāda tālbraucēja vārds, uzvārds, mašīnas numurs, kravas saturs, cik ilgi bija Vācijas teritorijā un kāds ir galamērķis.

«Piemēram, mēs kravu vedam uz Franciju, arī tad jāmaksā mūsu tālbraucējam par nobraukto stundu ne mazāk kā 8,50 EUR stundā, kamēr auto vadītājs atrodas Vācijas teritorijā,» stāsta uzņēmuma vadītājs.

Interesants fakts, ka

tranzītkompānijām, maksājot algas tālbraucējiem pēc jaunā Vācijas likuma, nodokļi nav jāmaksā Vācijai, bet savai valstij.

«Vācijai nevaram nosūtīt atskaites par saviem tālbraucējiem un pārvesto kravu jau četras dienas (iepriekš pieminēju, kas atskaitēs jāpiemin), lai oficiāli viss būtu kārtībā. Citādi baidāmies no lielajiem Vācijas sodiem par jaunā likuma neievērošanu,» pauž Terkušovs.

Par likuma neievērošanu ir piemērojami sodi līdz 500000 euro apmērā par minimālā atalgojuma noteikumu neievērošanu un līdz 30000 euro

par citu ar šo likumu saistītu noteikumu neievērošanu, t.sk. par paziņojuma aizpildīšanas un nosūtīšanas noteikumu neievērošanu.

Nav vēl zināms, kā šīs atskaites kontrolēs

«Mēs un, cik zinu, arī mūsu kolēģi no citām firmām nesaprotam, kā tiks kontrolētas atskaites un kāpēc šis jaunais likums tika pieņemts,» stāsta tranzītkompānijas priekšnieks.

Lietuvas organizācija LINAVA, kas kontrolē autotransportu Lietuvā, ir noskaidrojusi, ka Eiropas parlaments šo jauno likumu nav izskatījis, stāsta «TZS group» vadītājs.

Terkušovaprāt, pieņemot šādu likumu, tas ir jāapspriež un jāsaprot, kā to izpildīt un kontrolēt.

Latvijā ir vairāk nekā 5000 tranzītuzņēmumu. Šis likums attiecas uz visām valstīm, un kopējais kravas auto skaits ir milzīgs.

Jaunais Vācijas likums ieviests, lai ierobežotu konkurenci

Biedrībā «Autopārvadātāju asociācija «Latvijas auto»» atrodamas atbildes uz jautājumiem, kas attiecas uz likumdošanas piemērošanu starptautiskajiem kravu pārvadājumiem, kuri pakļauti muitas kontrolei.

«Latvijas auto» prezidents Valdis Trēziņš uzskata, ka jaunais Vācijas likums, ka

tālbraucējiem darba alga maksājama pēc Vācijas likumiem (jaunais likums arī attiecas uz citām nozarēm), ieviests, lai ierobežotu konkurenci, īpaši attiecībā uz Baltijas valstīm, Poliju, Ungāriju un Rumāniju.

Viņaprāt, jaunā likuma jēga ir palielināt ārvalstu pārvadātāju izdevumus. Savukārt, vai šādam jaunam likumam ir jābūt, Trēziņš pauž, ka tā esot Vācijas iniciatīva un citām valstīm ierobežot Vācijas likumus nav tiesību. Turklāt tranzītuzņēmumi Latvijā par jauno likumu netika informēti laicīgi.

«Likums tapa zināmā slepenībā, valsts institūcijas un uzņēmēji par to uzzināja tikai decembra vidū, praktiski pēc likuma pieņemšanas,» uzsver «Latvijas auto» prezidents.

Viņaprāt, daudzas kompānijas vēl nav līdz galam sapratušas, kā tiks kontrolētas un izpildītas jaunās Vācijas prasības, jo visa informācija ir vācu valodā. Šā iemesla dēļ ir daudz jautājumu un neskaidrību.

Eiropas Komisija sākusi izvērtēt jauno Vācijas likumu

«Jautājums ir aktualizēts Satiksmes ministrijas, starptautiskās autopārvadātāju savienības IRU, kā arī ES līmenī. Pēc mūsu rīcībā esošas informācijas, attiecīgas Eiropas Komisijas struktūras pašreiz sākušas izvērtēt jaunā Vācijas likuma atbilstību ES likumdošanai, t.sk. brīvā tirgus principiem un ES Direktīvai par darba ņēmēju norīkošanu darbā pakalpojumu sniegšanas jomā,» pauž Trēziņš.

Jaunā kārtība, kas jāievēro tranzītuzņēmumiem

Latvijas Autotransporta direkcijas pārstāvis Egons Ālers TVNET skaidro, ka pirms autopārvadājumu sākšanas Vācijas teritorijā visiem ārzemju pārvadātājiem par to ir jāpaziņo Federālajai finanšu direkcijai, kas atrodas Ķelnē. Pirmā reģistrācija transporta uzņēmumiem būtu jāpapildina ar «Paziņojumu – apliecinājumu», kam ir jābūt aizpildītam rakstiski vācu valodā un kas apliecina uzņēmuma gatavību ievērot prasības par minimālo darba atalgojumu, kā arī pēc Vācijas muitas dienestu pieprasījuma sniegt nepieciešamos dokumentus vācu valodā.

«Paziņojums – apliecinājums» var saturēt informāciju par visiem gaidāmajiem transporta pakalpojumiem uz periodu līdz sešiem mēnešiem. Darba devējam ir pienākums fiksēt transporta pakalpojuma sākuma un beigu datumus ne vēlāk kā septiņas dienas pēc transporta pakalpojuma veikšanas, un šiem dokumentiem ir jāglabājas uzņēmumā divus gadus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu