Pirmajā ceturksnī FKTK izskatījusi 43 sūdzības par bankām

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) šogad pirmajā ceturksnī ir saņēmusi un izskatījusi 43 klientu sūdzības par bankām.

No fiziskām personām saņemtas 33 sūdzības, bet no juridiskām personām - desmit sūdzības, liecina FKTK publicētie dati.

Visbiežāk - 15 reizes - klienti FKTK sūdzējušies par noguldījumiem un kontu apkalpošanu. Par kreditēšanas pakalpojumiem ir 11 sūdzības, sešas reizes sūdzība rakstīta par sadarbību ar banku, piecas reizes par maksājumu kartēm. Divas sūdzības saņemtas par komisijas maksu un tikpat par zvērinātu tiesu izpildītāju rīkojumu izpildi un citiem iemesliem.

Sūdzības iesniegtas par kopumā 12 kredītiestādēm.

No 43 saņemtajām sūdzībām 12 gadījumos to iesniedzēji vērsušies FKTK par «Swedbank» darbību, astoņas reizes par «SEB banku»,

četras - par «Norvik banku» un tikpat par «DNB banku». Trīs sūdzības saņemtas par «Rietumu banku», «Nordea» banku un banku «Citadele». Divas sūdzības saņemtas par «PrivatBank», bet pa vienai sūdzībai - par «Trasta komercbanku», «Bigbank» Latvijas filiāli, «Baltikums Bank» un Latvijas Pasta banku.

FKTK vērš uzmanību, ka saņemto s

ūdzību skaits par dažādiem tirgus dalībniekiem var atšķirties, jo to uzņēmējdarbības un tirgus daļas apjoms, kā arī uzņēmējdarbības veids ir atšķirīgs.

Dati jāaplūko šo rādītāju kontekstā.

Visos gadījumos, kad klients sūdzējies par konkrētas bankas darbību, FKTK ir pieprasījusi bankai sniegt skaidrojumus par radušos situāciju. Izskatot 38 sūdzībās minēto, FKTK kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus vai nepilnības kredītiestāžu iekšējās kontroles sistēmā, četrās sūdzībās minēto FKTK izmantos uzraudzības vajadzībām. Izskatot vienā sūdzībā minēto, kredītiestādē tika konstatēti trūkumi iekšējās kontroles sistēmā.

Šogad pirmajā ceturksnī saņemto klientu sūdzību un iesniegumu skaits salīdzinājumā ar 2014.gada šo pašu periodu ir samazinājies

- 2014.gada pirmajā ceturksnī bija 67 klientu sūdzības. Savukārt salīdzinājumā ar pagājušā gada pēdējo ceturksni sūdzību skaits nedaudz pieaudzis - 2014.gada ceturtajā ceturksnī bija 39 sūdzības.

Pagājušajā gadā kopā FKTK saņēma 183 kredītiestāžu klientu sūdzības. Izskatot 156 sūdzībās minēto, FKTK kredītiestāžu rīcībā nekonstatēja Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus, 18 sūdzībās minēto FKTK izmantos uzraudzības vajadzībām. Izskatot sešās sūdzībās minēto, tika konstatēti trūkumi banku operacionālā riska pārvaldīšanā, bet vēl par trīs sūdzībās minēto kredītiestādes rīcībā tika konstatēti normatīvo aktu pārkāpumi.

Pērn visbiežāk - 53 reizes - klienti FKTK sūdzējās par noguldījumiem un kontu apkalpošanu. Otrs biežākais sūdzību iemesls bijis par kreditēšanas pakalpojumiem - 43 sūdzības.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu