Jauno «tikumības priekšlikumu» izskatīšana komisijas sēdē raisa asas diskusijas

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā par jaunajiem «tikumības priekšlikumiem» raisījās asas un plašas diskusijas. Komisija šodien, gatavojot likumprojektu izskatīšanai trešajā, galīgajā, lasījumā, noraidīja lielāko daļu no iesniegtajām izmaiņām.

Saeima iepriekš otrajā lasījumā atbalstīja grozījumus Izglītības likumā, ar kuriem iecerēts noteikt, ka izglītības sistēma nodrošina izglītojamā tikumisko audzināšanu, kas atbilst Satversmē ietvertajām un aizsargātajām vērtībām, īpaši tādām kā laulība un ģimene.

Izskatīšanai trešajā lasījumā bija iesniegti dažādi priekšlikumi, piemēram, deputāts Jānis Vucāns (ZZS) rosināja iepriekš atbalstītajā priekšlikumā vārdu «tikumība» aizstāt ar vārdu «audzināšana». Gan Vucāns, gan parlamentāriete Ilze Viņķele (V) rosināja pārformulēt iepriekš atbalstīto priekšlikumu, izņemot no tā vārdus «īpaši tādām kā laulība un ģimene».

Savukārt deputāte Jūlija Stepaņenko (S) cita starpā rosināja noteikt, ka daļa izglītības iestāžu aizsargātu izglītojamo no tikumiskajai attīstībai neatbilstošas informācijas, kā arī izglītojamo atbrīvošanu no nodarbībām, ja vecāku ieskatā tās var negatīvi ietekmēt tikumisko attīstību.

Deputāte Inguna Rībena (VL-TB/LNNK) aicina nesākt batālijas un cīņas par šiem priekšlikumiem, savukārt Viņķele norādīja, ka ir bīstami, ja attiecīgie jautājumi netiek izdiskutēti. Rībena uzsvēra, ka likumā ir jāuzsver laulība un ģimene, lai tauta vispār pastāvētu, ņemot vērā dzimstības katastrofālos rādītājus un sieviešu neaizsargātību.

Viņķele norādīja, ka ar vairākiem no priekšlikumiem norisinās iešana atpakaļ un virzīšanās uz policejisku valsti, kurā nenotiek pietiekamas diskusijas. Iesniedzēji nav snieguši pierādījumos balstītus argumentus, kāpēc «tikumības» jēdziens no Satversmes būtu jāpārnes arī likumā. Uz Rībenas vaicāto, par ko kolēģe ir satraukusies, Viņkeļe atbildēja, ka «par stulbumu pamatā». Rībena atbildēja, ka šāda pozīcija ir abpusēja.

Debates atsevišķos brīžos kļuva asākas un pēc kādas no Rībenas runām Viņķele pauda aicinājumu neaurot, kā arī netieši kādus no iesniegtajiem priekšlikumiem novērtēja kā «uzmurgotus». Savukārt Rībena netieši izteica aicinājumu Viņķelei tikt galā ar saviem bērniem.

Deputāts Viktors Valainis (V) vēlējās noskaidrot, kur ir minētās tikumības problēmas, un viņam atbildēja Stepaņenko, iepazīstinot ar dažām grāmatām, tajā skaitā metodiskajiem materiāliem, kur, piemēram, aicināts mudināt bērnus iedomāties kādu cilvēku, kurš ir pārveidojis savu ķermeni.

Diskusiju laikā, piedaloties arī par nozari atbildīgo institūciju pārstāvjiem, tika norādīts, ka jau pašlaik skolās nedrīkst izmantot materiālu, pret kuriem iebilst vairāki deputāti.

Komisija šodien vairāk nekā divas stundas garā sēdē vēl nepaguva izskatīt visus iesniegtos priekšlikumus izmaiņām Izglītības likumā, tāpēc turpinās to izskatīšanu nākamajā sēdē.

Kā ziņots, iepriekš izskatot grozījumus otrajā lasījumā, deputāti noraidīja priekšlikumu, kas paredzēja izglītības iestādēs aizliegt tādu mācību līdzekļu un citu materiālu izmantošanu vai izplatīšanu, kuri var negatīvi ietekmēt izglītojamā tikumisko attīstību.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu