Lidmašīnas AN-2 meklēšana virs Baltijas jūras pārtraukta

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Darek Delmanowicz / PAP

Latvijas Krasta apsardzes dienesta Jūras meklēšanas un glābšanas dienests svētdien, 17.maijā bija iesaistīts lidmašīnas «AN-2» meklēšanā ar diviem cilvēkiem uz klāja, kas sestdien pazuda virs Baltijas jūras. Ap deviņiem vakarā helikopters pārtraucis lidmašīnas «AN-2» meklēšanu.

«Plkst.20.50 lidmašīnas «An2» meklēšanas operācija pabeigta bez rezultātiem. MRCC [Jūras spēku flotiles Krasta apsardzes dienests] Rīga atsauc bruņoto spēku helikopteru «Mi-17» no Lietuvas,» vēsta ieraksts armijas «twitter» kontā.

Iepriekš:

Svētdien, 17.maijā plkst.10.12 Latvijas Krasta apsardzes dienesta Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas dienests saņēma palīdzības pieprasījumu no kolēģiem Klaipēda, lai veiktu ceļā no Zviedrijas uz Lietuvu pazudušas lidmašīnas meklēšanā.

Pāris minūtes vēlāk Latvijas glābēji deva rīkojumu Gaisa spēku aviācijas bāzes helikopteram doties uz meklēšanas un glābšanas rajonu Baltijas jūrā.

Pēc glābēju veiktajiem aprēķiniem pazudusī civilā lidmašīna «An-2», kurā lidojuši divi cilvēki, varētu atrasties Latvijas atbildības rajonā. Bruņoto spēku helikopters «Mi-17», kas speciāli aprīkots meklēšanas un glābšanas darbu veikšanai, ir sācis operāciju norādītājā rajonā.

Latvijas bruņotie spēki turpinās atbalstīt Lietuvas vadīto meklēšanas un glābšanas operāciju, vadoties pēc nepieciešamības un pieejamajiem resursiem, teikts NBS paziņojumā.

Lietuva vērsusies pēc palīdzības pie Latvijas, jo «vēja virziena, ātruma dēļ meklēšanas objektam ir jātuvojas zonai, par kuru glābšanas operācijās ir atbildīga Latvija», sacīja Lietuvas Jūras spēku preses sekretārs Antans Brencs.

Viņam gan nebija informācijas par to, vai Zviedrijas lidmašīnas, kas piedalījās meklēšanas darbos sestdien, to darīs arī svētdien.

«Patiesībā mēs pat nezinām, vai lidmašīna ir iegāzusies jūrā. Mēs tomēr ar nepacietību gaidām laimīgas beigas. Glābšanas dienestiem īpaši noderīgi būtu tas, ja tiktu atrasta kāda atlūza, eļļas traips. Tad būtu zināms, ka lidmašīna ir nogāzusies, mēs varētu sašaurināt meklēšanas zonu, jo šobrīd tā ir milzīga,» Brenca teikto citē Lietuvas tīmekļa medijs «Delfi.lt».

Lauksaimniecības aviācijas uzņēmuma «Klaipedos Avialinijos» lidmašīna bija ceļā no Zviedrijas pilsētas Gēteborgas, medijam sacīja Lietuvas civilās aviācijas administrācijas direktora vietnieks Alvids Šumsks. Lidmašīnā bijuši divi piloti, pasažieru tajā nav bijis.

Šīs aviokompānijas lidmašīnas veic ķimikāliju izkaisīšanu virs lauksaimniecības zemēm.

Piloti, kas vadījuši lidmašīnu, bijuši vieni no pieredzējušākajiem šīs klases lidmašīnu vadītājiem, norādīja Šumsks.

Lidmašīna sestdien jau atradusies Lietuvas gaisa telpā, kad ar to notikusi pēdējā sazināšanās. Pēc tam lidmašīna pazudusi.

Laika apstākļi tobrīd bijuši normāli. Sakari ar lidmašīnu pazuduši, kad tā atradusies aptuveni 97 jūras jūdžu attālumā no Palangas.

Uzņēmums šo 1981.gadā Krievijā ražoto lidmašīnu iegādājies Zviedrijā, un pilotiem tā bija jānogādā Lietuvā.

Pazudusī lidmašīna jau naktī meklēta jūrā, tomēr nekas nav atrasts. Līdz ar rītausmu meklēšanas darbos iesaistījušies helikopteri, un darbi tikuši turpināti.

Pilotiem Ādolfam Mačulim un Alvidam Selmistraitim bijusi 40 gadu darba pieredze, apliecināja lidsabiedrības «Klaipedos Avialinijos» direktors Viktors Šišņauskis.

«Es nezinu, vai lidmašīna nogāzās, vai veica nosēšanos. Es ticu, ka piloti ir dzīvi. Es uzskatu, ka viņi ar lidmašīnu nosēdās jūrā. Es saprotu, ka lidmašīnas grimst, bet ceru, ka piloti no tās izkļuva. Viņiem ir plosti, viņi ir profesionāļi. Glābēji strādā, tiem viņi ir jāatrod, jo ģimenes gaida savus vīriešus. Par sliktāko scenāriju pat negribu domāt,» atzina Šišņauskis.

«Zinu, ka viņi bija Lietuvas gaisa telpā, ka viņi sazinājās ar Palangas lidostu, bet pēc tam signāls pazuda. Varbūt lidmašīnu kāds notrieca, varbūt vēl kaut kas. Bet tehniski tā bija kārtībā. Pats galvenais, lai vīrieši būtu dzīvi,» uzsvēra lidsabiedrības direktors.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu