Sāks kampaņu par alkohola lietošanas kaitīgumu jauniešu vidū

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Veselības ministrijas (VM) un Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) uzsāktā kampaņa «Lai būtu skaidrs!», kuras mērķis ir izglītot vecākus, sabiedrību un tirgotājus par kaitējumu, ko alkohola lietošana nodara jauniešiem, izmaksās 25 000 eiro.

Kā šodien preses konferencē, atklājot kampaņu, norādīja veselības ministrs Guntis Belēvičs (ZZS), viņš ir apņēmības pilns mainīt situāciju sabiedrībā un mainīt arī cilvēku uztveri par alkohola lietošanu jauniešu vidū. Viņš norādīja, ka jaunieši gadu no gada, svinot 1.septembri, lieto alkoholu. Viņš uzsvēra, ka alkohola lietošana nopietni ietekmē veselību, īpaši organismu, kas vēl nav nobriedis.

Ministrs sacīja, ka kampaņas laikā sadarbosies tiesībsargājošās iestādes, vecāki, skolotāji, kā arī komersanti jeb pārdevēji. Viņš arī norādīja, ka vecāki ir bērnam kā spogulis, un aicināja vecākiem rādīt piemēru saviem bērniem, nelietojot alkoholu.

Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) Atkarības slimību riska analīzes nodaļas vadītāja Aija Pelne sacīja, ka Latvijā alkohola lietošanu uztver kā ikdienas parādību. Tāpat Latvija ir līderis to jauniešu īpatsvarā, kuri alkoholu ir pamēģinājuši pirms 13 gadu vecuma. Viņa norādīja, ka vecākiem ir ļoti noliedzoša attieksme pret narkotikām un smēķēšanu, tomēr pret alkohola lietošanu viņi ir tolerantāki. Tikai 90% no vecākiem neatļauj lietot alkoholu saviem bērniem.

Rīgas Pašvaldības policijas priekšnieka vietnieka pienākumu izpildītājs Andrejs Oronovs, sacīja, ka katru gadu 1.septembrī vairāki tirgotāji «ieberžas» un vairāki desmiti komersantu tiek pieķerti, pārdodot alkoholu nepilngadīgajiem. Savukārt pēdējo divu dienu laikā Rīgā pieķerti jau seši vai septiņi šādi komersanti.

Jau ziņots, ka līdz šim veiktie SPKC pētījumi liecina, ka regulāras alkohola lietošanas pieredze (40 un vairāk reižu dzīves laikā) ir aptuveni katram trešajam jeb 35% jauniešu vecumā no 15 līdz 16 gadiem. Savukārt dzīves laikā vismaz vienu reizi piedzērušies bijuši 65% nepilngadīgo vecumā no 15 līdz 16 gadiem.

Tāpat vienu reizi pēdējo 30 dienu laikā jebkuru alkoholisko dzērienu veikalā iegādājušies 44% jauniešu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu