Rīgā sāk Barona ielas rekonstrukciju; izmaksas šogad - € 2,6 miljoni

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone/LETA

Šonedēļ Rīgas dome sākusi realizēt vienu no pēdējo gadu lielākajiem projektiem ielu infrastruktūras uzlabošanā – Krišjāņa Barona ielas seguma atjaunošanu, pavēstīja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas pārstāve Ilze Dimante.

Viņa norādīja, ka Rīgas domes mērķis ir pārveidot Krišjāņa Barona ielu, lai tā būtu pievilcīga visiem pilsētas iedzīvotājiem, kā arī viesiem.

Dimante atzīmēja, ka Krišjāņa Barona iela izbūvēta 1858.gadā, tās segums pārsvarā ir bruģis – kultūrvēsturisks mantojums, kuru jāsaglabā. «Ņemot vērā, ka līdz šim būtiski un nopietni seguma atjaunošanas vai uzlabošanas darbi netika veikti, ielas infrastruktūra ir nolietojusies un nepievilcīga,» pauda domes pārstāve.

Plānots, ka ielu atjaunos trijos etapos. «Šajā būvsezonā tiks īstenots pirmais etaps - atjaunots segums visā ielas garumā no Aspazijas bulvāra līdz Brīvības ielai. Brauktuves segums tiks atjaunots, pilnībā to nobruģējot, arī tajā ielas posmā, kur šobrīd ir asfaltbetona segums. Brauktuves abās pusēs ar speciālu bruģi tiks iezīmēta un izveidota rekomendējošā velojosla - autovadītāji pa šo joslu drīkstēs braukt, taču viņiem būs jārēķinās ar velobraucējiem,» skaidroja Dimante.

Viņa norādīja, ka kopējās Krišjāņa Barona ielas seguma atjaunošanas izmaksas šogad paredzētas 2,6 miljonu eiro apmērā.

Pēc seguma atjaunošanas tiks sākts nākamais etaps – ietvju atjaunošana. «Šobrīd ietves ir nolietojušās vietām neapmierinošā stāvoklī,» piebilda domes pārstāve.

Savukārt pēdējā atjaunošanas etapā Krišjāņa Barona iela tiks labiekārtota. Tostarp uz ietvēm un skvēros tiks uzstādīti puķupodi, soliņi atpūtai un labiekārtoti līdz šim pamestie vai neapkoptie laukumi.

«Paredzams, ka nākotnē minētā satiksmes artērija būs ar ļoti noslogotu velosatiksmi, jo iela ir maģistrālais velosavienojums no tādām apkaimēm kā Teika, Jugla, Berģi, Mežciems, arī Purvciems un Mežaparks. Pēc seguma atjaunošanas tiks veiktas izmaiņas satiksmes organizācijā un autovadītājiem jārēķinās, ka maksimālais atļautais braukšanas ātrums būs 30 kilometri stundā,» atzīmēja Dimante.

Vienlaikus viņa norādīja, ka tiek strādāts arī pie apmēriek projektiem, piemēram, dzīvojamo māju un komercdarbības kompleksa un futbola stadiona būvniecības projekta, līdz ar ielas atjaunošanu būs iespēja attīstīt Vidzemes tirgu, arī citiem vietējiem tirgotājiem būs dota iespēja attīstīt uzņēmējdarbību.

Pēc Dimantes klāstītā, pirms projekta sākšanas Rīgas dome uz tikšanos bija aicinājusi Krišjāņa Barona ielas uzņēmējus un iedzīvotājus, lai iepazīstinātu ar plānotajiem darbiem un uzklausītu viņu viedokli. Uzņēmēji patlaban turpina aktīvi piedalīties ielas pilsētvides uzlabošanas tālākā apspriešanā.

Jau vēstīts, ka Barona ielas rekonstrukcijas laikā Rīgas dome plāno ne tikai nomainīt ielas bruģi un labiekārtot tuvāko apkārtni, bet arī izveidot rekomendējošās velojoslas, kas savienos Vecrīgu ar VEF tiltu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu